لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۵

«داعش ۱۰۰ نفر از اعضای خارجی خود را اعدام کرد»


روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گزارش داد که گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) ۱۰۰ نفر از اعضای خارجی خود را که قصد داشتند از پست‌های خود در شهر رقه سوریه فرار کنند، اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشریه روز شنبه، ۲۹ آذر به نقل از پیکارجویان گروه «حکومت اسلامی» نوشت که داعش در شهر رقه یک پلیس نظامی برای تعقیب آن دسته از اعضای خارجی خود تشکیل داده است که سر پست خود حاضر نمی‌شوند.

به گفته آنها، پلیس نظامی داعش در جست‌وجوی این پیکارجویان خارجی ده‌ها خانه در شهر رقه را مورد هجوم قرار داده و تعداد بسیاری را نیز دستگیر کرده است.

فایننشال تایمز همچنین نوشت که یکی از فعالان سیاسی مخالف داعش و حکومت بشار اسد در سوریه، اعدام ۱۰۰ پیکارجوی خارجی داعش را تایید کرده است.

به نوشته این روزنامه، «برخی از پیکارجویان نسبت به واقعیات جنگ سوریه آگاه شده‌اند» چنانچه در ماه‌های گذشته پنج شهروند بریتانیایی این گروه و سه فرانسوی، دو آلمانی و دو بلژیکی خواسته‌اند که به خانه بازگردند، اما داعش آنها را دستگیر کرده است.

این گزارش همچنین به نقل از مرکز مطالعات افراط‌گرایی در کینگز کالج لندن عنوان می‌کند که در مجموع حدود ۳۰ تا ۵۰ شهروند بریتانیایی عضو داعش می‌خواهند به کشور خود بازگردند، اما نگران برخورد داعش هستند.

از زمانی که آمریکا و متحدان آن در ائتلاف بین‌اللملی علیه داعش حملات هوایی دامنه‌داری را علیه این گروه ترتیب داده‌اند، شمار تلفات اعضای آن به شدت افزایش پیدا کرده است.

همچنین در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی از عقب‌نشینی نیروهای داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG