لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

بیل گیتس، «ثروتمند‌ترین» فرد جهان در سال ۲۰۱۵ شد


بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی
بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی

بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی، در سال ۲۰۱۵ برای دومین سال متوالی از سوی مجله «فوربز» به عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان معرفی شد.

فوربز در گزارشی که روز دوشنبه ۱۱ بهمن منتشر کرد، می‌گوید که بیل گیتس با ۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ثروت خالص در صدر لیست میلیاردرهای جهان قرار دارد.

بر اساس این برآورد، ثروت وی در مقایسه با سال گذشته سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر شده است.

خبرگزاری فرانسه با استناد به گزارش فوربز نوشته است که این افزایش به رغم هدیه یک و نیم میلیارد دلاری سهام مایکروسافت در ماه نوامبر به بنیاد «بیل و ملیندا» است.

گیتس به عنوان یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت توانسته است در طول ۲۱ سال گذشته ۱۶ بار عنوان ثروتمند‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص بدهد.

عنوان دومین مرد ثروتمند جهان نیز به کارلوس اسلیم، تاجر مکزیکی با ثروت خالص ۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

اسلیم در سال ۲۰۱۳ عنوان ثروتمند‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داده بود. بعد از او نیز «وارن بافت» بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی قرار دارد که با یک پله ترقی و ثروت ۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری‌اش در رتبه سوم قرار گرفت.

در همین زمینه خبرگزاری فرانسه نوشته است وی که به «پیشگوی اوما‌ها» معروف است یکی از بزرگ‌ترین برندگان فهرست امسال فوربز محسوب می‌شود که موفق شد سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از افزایش سهام شرکت خود «برکشایر هاتاوی» نفع ببرد.

فوربز اعلام کرد که در فهرست امسال آن ۱۸۲۶ میلیاردر وجود دارد. این آمار در سال گذشته ۱۶۴۵ نفر بود. فهرست امسال بیست و نهمین فهرست سالانه ثروتمندترین افراد جهان است که نشریه فوربز منتشر کرده است.

نفر چهارم این فهرست، «آمانسیو اورتگا» تاجر اسپانیایی و بنیانگذار گروه مد «ایندیتکس» شامل فروشگاه‌های پوشاک «زارا» است. فوربز دارایی او را ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

مارک الیوت زاکربرگ، بنیانگذار شبکه اجتماعی فیسبوک نیز با پنج پله ارتقاء به مقام شانزدهم این فهرست رسیده است. این اولین بار است که او در فهرست ۲۰ ثروتمند اول دنیا قرار می‌گیرد.

«جک ما» مالک بازار آنلاین «علی بابا» همراه با دو ثروتمند چینی دیگر در فهرست ۵۰ ثروتمند اول جهان قرار گرفتند.

افزایش قیمت دلار در برابر یورو و همچنین قیمت رو به افول نفت در بازارهای جهانی تاثیرات چشمگیری بر رتبه بندی امسال ثروتمندان نشریه فوربز داشته است.

XS
SM
MD
LG