لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۸

جیش‌العدل مسئولیت قتل هشت مرزبان ایرانی را برعهده گرفت


منطقه حمله به مرزبانان ایرانی
منطقه حمله به مرزبانان ایرانی

یک روز پس از آن‌ که خبر رسید افراد مسلح در جنوب شرقی ایران در نزدیکی مرز پاکستان هشت نفر از مرزبانان ایرانی را کشته‌اند، گروه موسوم به «جیش‌العدل» مسئولیت حمله به این مرزبانان را برعهده گرفت.

«جیش‌العدل» در مطلبی که روز سه‌شنبه، ۱۸ فروردین، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر کرد نوشت که دو خودروی مرزبانان ایرانی در منطقه «نگور» در کمین گردان «عبدالملک ملازاده» گرفتار شده و در جریان آن هشت تن از مأموران مرزبانی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، گروه «جیش‌العدل» زمان حمله به مأموران مرزبانی ایران را دوشنبه شب اعلام کرده و مدعی شده‌ است که در جریان این عملیات هیچ آسیبی به اعضای این گروه وارد نشده‌ است.

این در حالی است که احمدعلی موهبتی، فرماندار چابهار، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته‌ است که در این حمله مأموران مرزبانی نیز با حمله‌کنندگان درگیر شدند که تعدادی از حمله‌کننده‌ها نیز کشته شده و تعدادی زخمی شدند.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای مرزبانی ایران در منطقه نگور در استان سیستان و بلوچستان، حد فاصل میله مرزی ۲۳۹ پایین‌تر از جکیگور با افراد مسلحی که از داخل خاک پاکستان وارد مرزهای ایران شده بودند، درگیر شده بودند.

«دستگیری عوامل حمله به پاسگاه حمیدیه»

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رحمان موسوی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان، روز دوشنبه، ۱۷ فروردین، از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی حادثه اخیر در شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز خبر داد.

خبرگزاری‌های داخل ایران پیش از این خبر دادند که بر اثر حمله مسلحانه «افراد نا‌شناس» به یکی از پاسگاه‌های موقت نیروی انتظامی در پارک «گمبوعه» شهرستان حمیدیه در غرب اهواز سه مامور نیروی انتظامی کشته شده و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان هم‌اینک خبر می‌دهد که «عوامل اصلی حادثه تروریستی حمیدیه در اختیار نیروی انتظامی هستند و بازجویی از آنان شروع شده‌ است».

این مقام پلیس به هویت این افراد و تعلق آنها به گروه یا دسته خاص اشاره‌ای نکرده است.

XS
SM
MD
LG