لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۵

وزیر خارجه عراق: علیه ایران تهدید جدید تروریستی وجود دارد


ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق
ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق، روز شنبه ۲۳ آبان گفت که سرویس اطلاعاتی کشورش به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد فرانسه، ایالات متحده، و ایران در میان کشورهایی هستند که تروریست‌ها قصد دارند آنها را هدف حملات تازه خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه عراق این مطلب را در پیامی اینترنتی در حاشیه گفت‌وگوهای وین دربارهٔ بحران سوریه اعلام کرده‌است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت که ایران، فرانسه، و ایالات متحده را در جریان موضوع تهدید تازه قرار داده است؛ وی اما جزئیات دیگری در مورد این تهدیدات تازه و چند و چون دست‌یابی به اطلاعات مربوط به آنها ارائه نداد.

به گزارش رویترز، تلاش این خبرگزاری برای دریافت جزئیات بیشتر از یکی از سخنگویان وزیر خارجه عراق نیز بی‌نتیجه بوده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که پاریس، پایتخت فرانسه، روز جمعه شاهد مرگبارترین حملات به این شهر از زمان جنگ جهانی دوم بود.

روز یک‌شنبه حمیدرضا آصفی، سفیر اسبق ایران در فرانسه، در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «داعش کشورهای دیگری از جمله ایتالیا، روسیه و حتی خود آمریکا را هم تهدید کرده است.»

وی افزود: «گفته‌اند حمله بعدی در واشنگتن خواهد بود. به نظر من تهدید آنها عملی خواهد شد و ما در آینده‌ای نه چندان دور و نه چندان نزدیک شاهد حملات دیگری در کشورهای دخیل در خاورمیانه خواهیم شد و این عملیات ادامه خواهد داشت و در حال حاضر تصوری بر پایان آن نیست. به نظر من فرانسه برای جهان، هشدار قرمز بود و آنها به راحتی موفق به این کار شدند.»

پیش از این، محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۱۹ آبان از دستگیری «بیش از ۳۰ نفر از عوامل تروریستی» در نقاط مختلف ایران از جمله استان‌های غربی کشور خبر داد.

وی گفت که بیش از ده نفر از این افراد در چهار استان گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند و بیش از ۲۰ نفر دیگر نیز در «غرب» ایران.

وزیر اطلاعات توضیح داده است که افرادی که در غرب ایران دستگیر شده‌اند، «به مقصد سوریه و عراق تحرکاتی داشتند».

وزیر اطلاعات ایران: انفجارهای اخیر هشدار جدی به ما هم هست

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز یکشنبه ۲۴ آبان با اشاره به انفجارهای اخیر در بیروت و پاریس تأکید کرد: «اولویت‌های اصلی وزارت اطلاعات تأمین امنیت کشور و مقابله با جریان تکفیری است که بحمدالله توفیقات خوبی داشته‌ایم و به مردم هم اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.»

وی افزود: «البته انفجارهای اخیر هشدار جدی به ما هم می‌باشد، که باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد.»

او که در همایش سراسری حراست کل کشور سخن می‌گفت درباره افرادی که آنها را «تروریست‌های تکفیری» نامید، آنها را مهم‌ترین تهدید در عرصه جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی دانسته و گفت «اکنون با توجه به شرایط جدید با این خطر بیشتر مواجهیم.»

محمود علوی از آنچه «نفوذ» نامید نیز به عنوان «مهم‌ترین تهدید در عرصهٔ جنگ نرم» یاد کرد و افزود: «این وزارت با اشراف اطلاعاتی خود نقاط مورد هدف دشمن و اولویت‌های آنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نفوذ را به خوبی شناسایی کرده‌است.»

XS
SM
MD
LG