لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۶

علیزاده: سیامک نمازی بدون دسترسی به وکیل تحت بازجویی است


سیامک نمازی شهروند ایرانی – آمریکایی
سیامک نمازی شهروند ایرانی – آمریکایی

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل سیامک نمازی شهروند ایرانی – آمریکایی گفته است، موکلش طی پنج ماه گذشته «تحت بازجویی» بوده و نه تنها اجازه نداده‌اند که با وی ملاقات کند، بلکه حتی وکالت نامه او را روی پرونده نگذاشته‌اند.

در همین حال، وب سایت رادیو «ان پی آر» آمریکا گزارش داده است که کمپانی نفتی کرسنت اعلام کرده که سیامک نمازی دیگر کارمند این کمپانی نیست.

به گزارش روز ۳۰ بهمن کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، محمود علیزاده طباطبایی در خصوص پرونده موکلش تصریح کرده است: «پرونده هنوز در مرحله تحقیقات است و نزد بازپرس بازنگشته است. نه تنها به من اجازه ملاقات با او داده نشده بلکه حتی اجازه ندادند وکالت نامه‌ای را که از او دارم، روی پرونده بگذاریم.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:35 0:00
لینک مستقیم

سیامک نمازی، مدیر سابق بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت مهرماه ایران بازداشت شد. به گفته وکیل سیامک نمازی، وی در بند دو-الف زندان اوین با بازداشت موقت زندانی است.

محمود علیزاده طباطبایی در ادامه گفته است که به او اجازه مطالعه پرونده نیز داده نشده، ولی آن طور که خانواده موکلش می‌گوید، اتهام او احتمالاً «همکاری با دول متخاصم» است.

با این حال وکیل سیامک نمازی تاکید کرده است که تشخیص اینکه چه دولتی «متخاصم» است، طبق قانون با شورای عالی امنیت ملی ایران است و «در استعلام‌هایی که در پرونده‌های دیگر در این باره شده، این شورا صراحتا گفته است ما با هیچ کشوری در حال جنگ نیستیم.»

محمود علیزاده طباطبایی همچنین تایید کرد که در جریان مذاکرات برای آزادی شهروندان ایرانی – آمریکایی، درباره موکل او هم صحبت شده است.

آقای علیزاده ضمن ابراز بی‌اطلاعی اینکه چرا موکل او همراه با چهار ایرانی – آمریکایی دیگر آزاد نشده گفت که تحقیقات از آقای نمازی هنوز به پایان نرسیده است.

در جریان مبادله زندنیان بین ایران و آمریکا در ۲۷ دیماه سال جاری، ایران چهار شهروند ایرانی-آمریکایی را آزاد کرد.

بازداشت پس از سه ماه بازجویی

در همین حال، وب سایت «ان پی آر» آمریکا نیز در گزارشی به مساله پرونده سیامک نمازی پرداخته و گزارش داده است، کمپانی نفتی کرسنت اعلام کرده که آقای نمازی دیگر کارمند این شرکت نیست.

«آن پی آر» می گوید، موضوع سیامک نمازی کمتر از دیگر ایرانی-آمریکایی ها مورد توجه قرار گرفته است.

در همین زمینه، بیژن خواجه‌پور، که با سیامک نمازی نسبت فامیلی دارد، به «ان پی آر» گفته است، سیامک نمازی در برای دیدار با پدر و مادرش به ایران سفر کرد. اما هنگامی که در ماه ژوئیه می‌خواست تهران را ترک کند در فرودگاه نیروهای امنیتی اجازه خروج به وی ندادند و برای سه ماه مورد بازجویی قرار می‌گرفت.

وی اضافه کرده است:البته او زندانی نبود و در خانه پدری بود اما به طور متناوب برای بازجویی اورا احضار می‌کردند.

بیژن خواجه‌پور در ادامه گفته است: اما متاسفانه در یکی از این بازجویی در ماه اکتبر سیامک نمازی را نگه داشتند و زندانی کردند.

آقای خواجه‌پور اضافه کرده است: طی این مدت او توانسته است چندبار تلفنی با پدر و مادرش حرف بزند.

در همین زمینه، محمود علیزاده طباطبایی نیز گفته است، سیامک نمازی در این مدت تنها با مادرش ملاقات داشته و هنوز حتی به پدر او اجازه ملاقات داده نشده است.

XS
SM
MD
LG