لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۹

توییتر ده‌ها هزار حساب «مروج تروریسم» را مسدود کرد


شبکه اجتماعی توییتر، بیش از ۱۲۵ هزار حساب کاربری که به ترویج تروریسم و خشونت می‌پرداخته‌اند را مسدود کرده است.

این شبکه پرطرفدار اعلام کرده است که از اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۲۵ هزار شناسه متعلق به «مروجان خشونت» در فضای مجازی را شناسایی و مسدود کرده است.

توییتر در مطلبی که در وبلاگش منتشر کرده، با اشاره به اینکه اغلب این حساب‌ها، متعلق به طرفداران یا دست‌اندرکاران گروه «حکومت اسلامی» (داعش) بوده‌اند، نوشت «ما هر گونه استفاده از توییتر برای ترویج تروریسم را محکوم می‌کنیم. قوانین کاربری توییتر به روشنی اعلام کرده است که این نوع رفتار یا هر گونه ترویج خشونت یا تهدید را بر نمی‌تابد.»

این شبکه اجتماعی با بیان اینکه اکنون روش‌های خشونت‌پروری این دسته‌های تروریستی تغییر کرده است، می‌گوید حالا توییتر هم به روش‌های تازه ای برای مقابله با آنها دست می‌زند.

بنا بر گزارش‌ها گروه حکومت اسلامی از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، برای ترویج عقاید خود و نیرویابی استفاده می‌کند.

توییتر همچنین اعلام کرده که به تعداد افراد متخصصش در تیم‌های مربوط به مقابله با این گروه‌ها می‌افزاید. این شبکه اجتماعی پرطرفدار افزوده است از روش‌های پیشرفته یافتن اسپم، برای شناسایی حساب‌های مشابه با کاربران خشونت‌پرور استفاده می‌کند؛ «روش‌های ما پاسخ داده است و ما موفق‌ شدیم بیش از هر زمان دیگری این حساب‌ها را شناسایی و مسدود کنیم.»

توییتر همچنین از همکاری نزدیک‌تر با ماموران امنیتی برای ردیابی و شناسایی این حساب‌های مشکوک خبر داد. شبکه‌های اجتماعی زیر مجموعه توییتر، مثل پریسکوپ، هم قوانین سخت‌تری را برای شناسایی مروجان خشونت به کار خواهند برد.

به گزارش موسسه بروکینگز در سال گذشته میلادی، گروه موسوم به حکومت اسلامی، «نزدیک به پنجاه هزار حساب توییتری فعال» داشته است. بنا بر همین گزارش یک پنجم هواداران «حکومت اسلامی»، زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول خود در توییتر انتخاب کرده اند. سه چهارم آنها نیز عرب‌زبان بوده‌اند.

همسر یکی از کشته‌شدگان ارتش آمریکا در اردن، سال گذشته از شرکت توییتر به خاطر «فراهم کردن بستری برای ترویج خشونت» توسط این گروه شکایت کرده بود.

XS
SM
MD
LG