لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۸

پلیس آمریکا یک پسر ۱۲ ساله را که تفنگ قلابی همراه داشت کشت


نشان شهر کلیولند
نشان شهر کلیولند

دو مامور پلیس در شهر کلیولند آمریکا یک پسربچه ۱۲ ساله آفریقایی آمریکایی را که تفنگی قلابی همراه داشته است، به ضرب گلوله کشتند. هر دو مامور به مرخصی اداری فرستاده شده و تحقیقات در این مورد آغاز شده است.

ماموران پلیس کلیولند، دوم آذر ماه، دو بار به پسر بچه ۱۲ ساله شلیک کرده‌اند که دست‌کم یکی از گلوله‌ها به شکم او برخورد کرده است.

در ایالت اوهایو که رخداد اخیر در آن اتفاق افتاده است، پیشتر در ماه میلادی اوت نیز تیراندازی مشابهی صورت گرفته بود، که به کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست انجامید. فرد کشته شده، در یک فروشگاه «والمارت»، تفنگ اسباب‌بازی که آنجا فروخته می‌شد، همراه داشته است.

تیراندازی تازه در حالی صورت می‌گیرد که شهر فرگوسن در ایالت میزوری، شاهد اعتراضاتی است که در پی کشته شدن مایکل براون، شهروند آمریکایی آفریقایی، به دست پلیس رخ داده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید وکیلان پسربچه کلیولندی گفته‌اند موضوع تیراندازی به او پس‌زمینه نژادی نداشته است؛ «جریان سیاه و سفید نیست، بلکه موضوع درست و غلط است».

پیش از حادثه تیراندازی کسی به مرکز فوریت‌های امدادی زنگ زده بود.

بنا بر مکالمه ضبط شده که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، این فرد به مرکز فوریت‌های امدادی ۱-۱-۹ گفته است «یک کسی با یک تفنگ آنجاست. می‌دانید! احتمالا قلابی‌ست. ولی او (تفنگ را) به طرف مردم نشانه می‌گیرد».

بنا بر بیانیه پلیس نیروهای آن پس از رسیدن به محل از پسربچه خواسته‌اند دست‌های خود را بالا ببرد.

اما -بنا بر این بیانیه- این پسربچه به حرف آنها گوش نداده و خواسته که تفنگ خود را از کمربند شلوارش بیرون بیارود.

در عین حال پلیس گفته است نشان نارنجی رنگی که نشان می‌دهد تفنگ قلابی‌ست از لوله‌ای آن برداشته شده بود. این سلاح، بدل یک اسلحه دستی نیمه‌خودکار توصیف شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش‌های منتشر شده می‌گوید یکی از نیروهای پلیس در سال اول خدمت بوده است.

در واکنش به رخدادهای ماه اوت و تازه‌ترین تیراندازی، نماینده ایالت اوهایو گفته است پیشنهاد تصویب قانونی را ارائه می‌کند که تفنگ‌های اسباب‌بازی با رنگ‌های روشن تولید شوند یا اینکه نوار فلورسنس داشته باشند.

XS
SM
MD
LG