لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۷

وقتی کارت آقای رئیس‌جمهور برگشت خورد


اوباما و همسرش در حال خوردن نهار
اوباما و همسرش در حال خوردن نهار

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، اعتراف کرده که ماه گذشته به هنگام پرداخت صورت حساب در یک رستوران کارت اعتباریش دچار مشکل شده است.

به گزارش روزنامه واشینگتن پست و سایت پولتیکو، اوباما روز جمعه، ۲۵ مهر ماه، در حاشیه مراسم امضای یک سند اجرایی جدید برای حمایت از مصرف‌کنندگان در برابر سرقت هویت ماجرای برگشت خوردن «کردیت کارت» خود را تعریف کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت «وقتی برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحده در نیویورک بودیم، به یک رستوران رفتم و کارت اعتباریم را قبول نکردند.»

اوباما به شوخی افزود «تلاش کردم برای پیشخدمت توضیح بدهم که باور کنید همیشه قبض‌هایم را سر موقع پرداخت کرده‌ام.»

او سپس ادامه داد: «تصور کنید، این بلا حتی سر من هم آمده!»

اوباما همچنین توضیح داد که «فکر می‌کردند کلاهبرداری شده، البته خوشبختانه میشل [اوباما] کارت خود را همراه داشت.»

رئيس‌جمهوری ایالات متحده پیشتر نیز یک بار دیگر نگران وضعیت اعتبار بانکی خود شده بود. اوباما در ماه ژوئیه، در شهر آستین ایالت تگزاس بیش از ۳۰۰ دلار گوشت کبابی سفارش داد و متوجه شد که پول نقد کافی همراه ندارد، به همین خاطر کارت اعتباری خود را بیرون آورد و قبل از تحویل کارت به صندوقدار رستوران از «ماروین نیکُلسون» مدیر برنامه‌های سفرش، پرسید که آیا کارتش معتبر است یا خیر. نیکُلسون نیز به رئيس خود اطمینان داد که کارت معتبر است و می‌تواند از آن با خیال راحت استفاده کند. عکس و فیلمِ این چند دقیقه بر روی اینترنت منتشر شد و همه دیدند که کارت اعتباریِ مشکی «جِی پی مورگان» آقای رئیس جمهور کار کرد و صورت‌ حساب ۳۰۰ دلاری پرداخت شد.

با این همه، در ماه ژوئن که اوباما برای خرید به یک مغازه خوار و بار فروشی رفته بود حدود ۸۳ دلار خرج کرد و ترجیح داد با پول نقد خرید کند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده تنها مقام بلند پایه این کشور نیست که دچار مشکلی این چنینی شده است. «بن برننکی»،‌ مدیر پیشین «فدرال رزرو» - بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا - ماه جاری میلادی در شهر شیکاگو اعلام کرد که برای گرفتن وام مجدد برای خانه‌اش دچار مشکل شده است.

XS
SM
MD
LG