لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۷

امن‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۷ به انتخاب موسسه معتبر آمریکایی


موسسه بیمه و امنیت بزرگراهی (IIHS) در ایالات متحده یکی از معتبر‌ترین مراکز تست ایمنی خودرو در جهان است. این موسسه به تازگی نام امن‌ترین خودرو‌ها را در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده که در میان شرکت‌های خودرو ساز، تویوتا بالا‌ترین شمار خودرو‌های امن را به خود اختصاص داده است.

بالا‌ترین درجه ایمنی خودرو در این موسسه Top Safety Pick است که در میان تمام خوردوهای عرضه شده در بازار آمریکا تنها ۳۸ خودرو توانسته‌اند این رتبه را کسب کنند.

در این استاندارد سخت‌گیرانه جدید به غیر از آزمون‌های تست تصادف، قابلیت سیستم‌های ایمنی خودرو برای پیشگیری از تصادف مانند ترمز‌های اتوماتیک اضطراری هم مورد ارزیابی قرار گرفته است.

یکی از مواردی که خودروسازان را در این تست به چالش کشیده رتبه‌بندی چراغ‌های جلو است.

از میان تمام خودروهای مدل ۲۰۱۷ تاکنون فقط هفت خودرو موفق به کسب بالا‌ترین امتیاز در ارزیابی چراغ‌های جلو شده‌اند. این مدل‌ها شامل شورولت ولت، هوندا Ridgeline، هیوندای النترا، هیوندای سانتافه، سوبارو لگاسی، تویوتا پریوس V و ولوو XC۶۰ هستند.

بر اساس اعلام این موسسه در میان خودرو‌های کوچک شورولت ولت، هیوندای الانترا، مزدا ۳، تویوتا کرولا و تویوتا پریوس توانسته‌اند بالا‌ترین درجه ایمنی را کسب کنند. از این خودرو‌ها هم اکنون مزدا سه در ایران تولید می‌شود و در میان خودرو‌های تولیدی ایران، سه ستاره کیفیت را دارد. تویوتا کرولا هم به صورت وارداتی در بازار ایران فروخته می‌شود.

در میان خودروهای سایز متوسط به ترتیب هوندا آکورد، مزدا ۶، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، سوبارو لگاسی، سوبارو اوتبک، تویوتا کمری، تویوتا پریوس Vو فولکس‌واگن جتا قرار دارند.

فولکس واگن قصد دارد در ایران به تولید خودرو بپردازد و گفته می‌شود محصولی که این شرکت برای بازار ایران در نظر گرفته فولکس‌واگن جتا است. در صورتی که این مدل در ایران تولید شود یکی از امن‌ترین خودرو‌های جهان وارد بازار ایران خواهد شد. در میان خودروهای سایز متوسط در حال حاضر هوندا آکورد و تویوتا کمری در بازار ایران بصورت وارداتی فروخته می‌شوند.

در میان خودروهای متوسط لوکس هم بترتیب آئودی A۴، لکسوس ES، ولوو S۶۰ و ولوو V۶۰بالا‌ترین درجه ایمنی را بدست آورده‌اند.

شرکت ولوو در جهان به امنیت بالای خودرو‌هایش و در اروپا به ابتکارات ایمنی معروف است. یکی از ابتکارات این شرکت کیسه هوا روی کاپوت خودرو است که در صورتی که خودرو با عابر پیاده تصادف کند باز می‌شود تا جان عابر پیاده را نجات دهد و مانع از ضربه شدید به سر و بدن عابر پیاده شود.

در بخش خودروهای بزرگ لوکس هم بترتیب جنسیس G۸۰، جنسیس G۹۰، لکسوس RC قرار دارند. جنسیس برند لوکس شرکت هیوندایی محسوب می‌شود. شرکت هیوندایی هم مانند رقیب خود شرکت تویوتا برای خودرو‌های لوکس برندی جدید را معرفی کرده که جنسیس نام دارد. هم اکنون جنسیس برند لوکس هیوندایی و لکسوس برند لوکس تویوتا محسوب می‌شوند.

در بخش SUVهای کوچک، مزدا CX-۳، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان روگ، سوبارو فورسترو تویوتا راوفور به عوان امن‌ترین خودرو‌ها معرفی شده‌اند.

ازمیان این محصولات، میتسوبیشی اوت‌لندر و تویوتا راوفور در ایران بصورت وارداتی بفروش می‌رسند و از محصولات محبوب در بازار ایران هستند.

در بخش SUVهای متوسط هم هوندا پایلوت و هیوندای گرند سانتافه در میان امن‌ترین خودرو‌ها قرار دارند.

در بخش SUVهای متوسط لوکس، خودروهای آکورا MDX، آکورا RDX، آئودی Q۵، بیوک اینویژن، لکسوس NX، لکسوس RX، مرسدس بنز GLE و ولوو XC۶۰ به عنوان امن‌ترین خودرو‌ها معرفی شده‌اند.

در میان خودرو‌های مینی ون هم کرایسلر پاسیفیکا امن‌ترین خودرو معرفی شده است.

پاسیفیکا خودرویی است که در طرح مشترک گوگل با فیات کرایسلر قرار است به عنوان خودرو بدون راننده استفاده شود.

این خودرو یک مینی ون به شمار می‌رود و نشان می‌دهد سرمایه گذاری گوگل برای تولید خودروهای بدون راننده از خودروهای کوچک به سمت خودروهای بزرگ تمایل پیدا کرده است.

کرایسلر پاسیفیکا برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۲ معرفی شد. تولید این خودرو که اولین محصول مهندسی مشترک دایملر کرایسلر بشمار می‌رفت در سال ۲۰۰۸ متوقف شد تا اینکه پس از ۸ سال غیبت به عنوان یک مینی ون جدید در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد.

گروه فیات-کرایسلر با سرمایهگذاری عظیمی که روی پاسیفیکا کرده است سعی دارد تا حداقل یک چهارم بازار پررونق مینی ون و ون‌ها را به خود اختصاص دهد.

هم اکنون پاسیفیکا با توجه قیمتش یکی ازارزان‌ترین مینی ون‌ها در جهان است که با وجود قیمت کمترش نسبت به رقبا از امکانات بیشتری بهره می‌برد. با بدون راننده شدن این خودرو، خانواده‌های پر جمیعیت در آمریکا شمالی می‌توانند به یک خودرو خانوادگی مناسب دست پیدا کنند.

در بخش وانت‌های بزرگ که در آمریکا دارای طرفداران بسیاری است هوندا رجلاین به عنوان ایمن‌ترین خودرو معرفی شده است.

XS
SM
MD
LG