لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۹

خطوط ارتباطی «داعش» میان سوریه و عراق «قطع شده است»


تازه‌ترین بیانیه ائتلاف زمانی منتشر شده که نیروهای وابسته به دولت عراق موفق شده‌اند بخش‌هایی از تکریت را از کنترل اسلام‌گرایان خارج کنند. (در تصویر نیروهای دولتی در حال گلوله باران مواضع نیروهای حکومت اسلامی در اطراف تکریت، ۱۰ مارس)
تازه‌ترین بیانیه ائتلاف زمانی منتشر شده که نیروهای وابسته به دولت عراق موفق شده‌اند بخش‌هایی از تکریت را از کنترل اسلام‌گرایان خارج کنند. (در تصویر نیروهای دولتی در حال گلوله باران مواضع نیروهای حکومت اسلامی در اطراف تکریت، ۱۰ مارس)

ائتلاف نظامی علیه «حکومت اسلامی» به رهبری آمریکا، می‌گوید نیروهای در حال نبرد با شبه‌نظامیان افراطی موفق شده‌اند خطوط ارتباطی و انتقال نیرو و ادوات آنها میان عراق و سوریه را، در شمال سوریه، قطع کنند.

بیانیه‌ای از سوی ائتلاف علیه حکومت اسلامی می‌گوید نیروهای در حال نبرد با آنها، که از حمایت هوایی آن ائتلاف برخوردار هستند «موفق شده‌اند مقاومت داعش» را در شمال سوریه، نزدیک شهر استراتژیک تل حمیس، در هم بشکنند.

بنا بر این بیانیه که ۱۹ اسفند منتشر شده است، این موضوع «آزادی گروه تروریستی در انجام مانورهایش در منطقه را سلب می‌کند».

به گفته ائتلاف علیه گروه حکومت اسلامی، بخش مهمی از جاده شماره ۴۷ در سوریه که به خط کلیدی انتقال ادوات و ارتباط اعضای آن در سوریه و عراق تبدیل شده بود، از کنترل آنها خارج شده است.

در عین حال نیروهای در حال نبرد با «حکومت اسلامی» موفق شده‌اند «۹۴ تن از روستاییان» به اسارت گرفته شده را نیز آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیمز تری، فرمانده نیروهای ائتلاف، در بیانیه خود -با استفاده از نام اختصاری گروه در زبان عربی؛ «داعش»- گفته است عملیات علیه آنها در سوریه نشان‌دهنده «توانانیی نیروهای ضد داعش در تحلیل نفوذ آن در منطقه است».

به گفته او برخی ادوات نظامی، خودروها و پایگاه‌های آن گروه نیز در این حملات منهدم شده‌اند.

در ۲۷ فوریه نیروهای کرد با حمایت جنگجویان عرب در سوریه، توانسته‌ بودند کنترل شهر تل حمیس را در اختیار بگیرند، اما نبردها در مناطق اطراف همچنان ادامه داشته است.

تل حمیس شهری در منطقه «قامشلی» سوریه در استان حسکه (کردی: حه‌سیچا) در شمال شرقی آن کشور است.

وب‌سایت وزارت دفاع ایالات متحده نیز با اشاره به این بیانیه، از قول مقام‌های رسمی نقل کرده است که ائتلاف همچنان به حمایت از نیروهای در حال نبرد با «حکومت اسلامی» ادامه می‌دهد. به گفته وزارت دفاع آمریکا عملیات دو هفته‌ای در سوریه، هفتم مارس (چهار روز پیش) به پایان رسید.

تازه‌ترین بیانیه ائتلاف زمانی منتشر شده که گزارش‌ها از عراق، دیگر کشوری که صحنه نبردها با شبه‌نظامیان افراطی‌ست، حکایت از آن دارند نیروهای وابسته به دولت عراق موفق شده‌اند بخش‌هایی از تکریت را از کنترل اسلام‌گرایان خارج کنند. [بیشتر بخوانید]

در پی پیشروی‌های اخیر در عراق، ارتش آن کشور و شبه‌نظامیان شیعه توانسته‌اند دو شهر اصلی در جنوب و شمال تکریت را در اختیار بگیرند.

XS
SM
MD
LG