لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۹

آمریکا در مورد انجام سفرهای بین‌المللی هشدار داد


نشان وزارت خارجه آمریکا
نشان وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه ایالات متحده، در نخستین روز ماه اوت، یازدهم مرداد ماه، در مورد «خطرات تروریستی» که سفرهای بین‌المللی را تهدید می‌کنند، بیانیه‌ای هشدارآمیز صادر کرد.

آمریکا در این بیانیه می‌گوید در شرایط فعلی به دلیل تهدیدهای القاعده، سفرهای خارجی با خطراتی همراه است.

این بیانیه در مورد هرگونه سفر بین‌المللی هشدار داده، ولی بیشترین خطر را متوجه شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه می‌داند.

بنا به گفته وزارت خارجه آمریکا این هشدار تا پایان ماه میلادی اوت به قوت خود باقی‌ست.

در این بیانیه به جزئیاتی در مورد این «خطرات» اشاره نشده است. در بخشی از آن آمده «تروریست‌ها ممکن است از سلاح‌ها و امکانات دیگری برای انجام این حملات استفاده کنند». هدف این حملات ممکن است غیرنظامیان یا مراکز دولتی باشند.

در این بیانیه احتمال داده شده است که به «حمل‌ونقل عمومی و مراکز و سازه‌های جهانگردی» حمله شود.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد کل ارتش آمریکا، به شبکه ای‌بی‌سی گفته است که جزئیات بیشتری در این هشدار در مقایسه با هشدارهای پیشین وجود دارد و هدف این حملات ممکن است نه تنها شهروندان آمریکایی که غربی‌ها به طور عمومی باشند.

تنها اندکی پیش از صدور این تازه‌ترین بیانیه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود آن دسته از سفارتخانه‌های این کشور که به‌طور معمول روزهای یکشنبه فعالیت دارند، به‌خاطر برخی مسائل امنیتی، یکشنبه این هفته، ۱۳ مرداد، تعطیل هستند.

پس از بیانیه اول وزارت خارجه در مورد خطرات تروریستی، شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته بود که تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا مرتبط با «نقشه القاعده» علیه اماکن دیپلماتیک ایالات متحده در خاورمیانه و کشورهای مسلمان است که نهادهای امنیتی آمریکا از آن اطلاع یافته‌اند.

بریتانیا نیز روز گذشته اعلام کرد سفارت خود را در یمن، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه در «اقدامی احتیاطی» تعطیل می‌کند.
XS
SM
MD
LG