لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۴

چهارمین شکست پیاپی ایران در لیگ جهانی والیبال


تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی‌اش از لیگ جهانی ۲۰۱۵ نیز شکست خورد اما این بار، نتیجه را در ست پنجم واگذار کرد تا اولین امتیاز را در جدول رقابتها کسب کند.

بازی نخست دو تیم مانند دو مسابقه ایران در برابر آمریکا با نتیجه مشابه ۳-۱ تمام شده بود.

حالا لهستان با ۱۰ امتیاز از چهار مسابقه صدرنشین است. آمریکا ۹ امتیاز از سه بازی اندوخته است. ایران یک امتیاز از چهار مسابقه کسب کرده و روسیه نیز با یک امتیاز از سه بازی در انتهای جدول قرار دارد.

اسلوبودان کواچ در مسابقه دوم مقابل لهستان، از ترکیب سعید معروف، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور، شهرام محمودی و سیدمحمد موسوی استفاده کرد.

ست اول مسابقه به برتری ایران انجامید. شاگردان کواچ در تیم ملی ایران همراه بود و نتیجه 25 بر ۲۲ به سود همبازیان سعید معروف ثبت شد.

در ست دوم لهستانی‌ها با حمایت تماشاگران پرشور خود توانستند عملکرد بهتری داشته باشند و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند.

گیم سوم این دیدار، نمایانگر نمایشی ضعیف از شاگردان کواچ بود و تغییرات او نیز حاصلی نداشت. علی علیزاده جایگزین ظریف شد. معنوی‌نژاد هم نتوانست گره‌گشا باشد و بعد از چند اشتباه به نیمکت برگشت. مهدوی جایگزین معروف شد که او نیز بهتر از یار اصلی نشان نداد. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود لهستان تمام شد.

در ست چهارم بین کوبیاک و موسوی درگیری رخ داد که باعث شد داور به هر دو بازیکن کارت نشان دهد تا هر تیم یک امتیاز جریمه شود. در این ست صنوبر، مهدوی و علیزاده درخشیدند و ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ برنده شد تا بازی به گیم پنجم یا رالی کشیده شود.

میزبان در ست پنجم حاکم توپ و میدان بود و تیم کاملاً تحلیل رفته ایران که به لحاظ فنی هم آشفته نشان می‌داد، با نتیجه ۱۵ بر ۶ مغلوب شد.

در پایان این مسابقه شهرام محمودی با ۲۰ امتیاز، پرامتیازترین بازیکن ایران بود. پس از او میلاد عبادی‌پور ۱۸ امتیاز گرفت. اما بهترین بازیکن زمین مانند دیدار قبلی، بارتوش کورک بود. پشت‌خط زن لهستان با کسب ۲۱ امتیاز، سهم ارزنده‌ای در برتری تیمش داشت.

ایران در دور پنجم و ششم رقابت‌های لیگ جهانی، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به مصاف روسیه خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG