لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۵

«اعلام جرم» آمریکا علیه چهار نفر در روسیه و کانادا به‌خاطر «بزرگ‌ترین» حمله سایبری


 وزارت دادگستری ایالات متحده، قصد دارد تا روز ۱۵ مارس (به‌وقت آمریکا) علیه این افراد اعلام جرم کند
وزارت دادگستری ایالات متحده، قصد دارد تا روز ۱۵ مارس (به‌وقت آمریکا) علیه این افراد اعلام جرم کند

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که مقام‌های آمریکایی به‌زودی علیه سه نفر در روسیه و یک نفر در کانادا، به‌خاطر حملات سایبری به وب‌سایت «یاهو»، که «بزرگ‌ترین» از این دست حملات توصیف شده، کیفرخواست جنایی صادر می‌کنند.

در آذر ماه گذشته شرکت خدمات اینترنتی یاهو اعلام کرد، بیش از یک میلیارد حساب کاربری این شرکت در جریان حمله گسترده‌ای در سال ۲۰۱۳ و ۵۰۰ میلیون حساب کاربری نیز در سال ۲۰۱۴ هک شده است. یاهو گفته بود اطلاعات شخصی از جمله نام و تاریخ تولد، ایمیل و شماره تلفن و همچنین گذرواژه و پرسش‌‌و‌پاسخ‌های امنیتی رمزگذاری‌نشده کاربران به سرقت رفته است.

خبرگزاری رویترز و شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌هایی که نامشان فاش نشده، گزارش داده‌اند که وزارت دادگستری ایالات متحده، قصد دارد تا روز ۱۵ مارس (به‌وقت آمریکا) علیه این افراد اعلام جرم کند.

سه نفر از این افراد ساکن روسیه و یک نفر ساکن کانادا است. انتظار می‌رود فرد ساکن کانادا، در آن کشور بازداشت شود، اما از آن‌جایی که بین روسیه و آمریکا استرداد مجرمین وجود ندارد، احتمال بازداشت سه نفر دیگر به‌مراتب کم‌تر است.

حملات سایبری به یاهو و سرقت اطلاعات، که در زمان‌های مختلفی گزارش آن‌ها منتشر شد، «بزرگ‌ترین» از این دست در تاریخ به‌شمار می‌روند.

شایعات اولیه در مورد رخنه سایبری به یاهو در شهریور ماه منتشر شد. گفته می‌شد که یک هکر به نام «پیس» (صلح) ادعا کرده اطلاعات ۲۰۰ میلیون کاربر یاهو را به صورت آنلاین «فروخته است». پس از آن بود که یاهو اعلام کرد در حال تحقیق در مورد این موضوع است. این شرکت در نهایت «اشتباهات» خود در جریان حملات را پذیرفت.

یاهو اخیرا در گزارشی گفته در سال گذشته به این شرکت اطلاع داده شده بود که «عاملی که از حمایت دولتی برخوردار است، به برخی از حساب‌های کاربری دسترسی پیدا کرده‌».

شرکت «یاهو!» شرکتی چندملیتی در ایالات متحده است و دفتر مرکزی آن در سانی‌ویل ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

XS
SM
MD
LG