لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۰

«ده‌ها نفر» در انفجار بمب در پایتخت یمن کشته و زخمی شدند


مردم در اطراف یک دانشکده پلیس (نیروهای پلیس یمنی در تصویر) هدف اصلی انفجار قرار گرفته‌اند
مردم در اطراف یک دانشکده پلیس (نیروهای پلیس یمنی در تصویر) هدف اصلی انفجار قرار گرفته‌اند

به گفته مقام‌های امنیتی و بیمارستانی در یمن، در پی انفجار «یک خودروی بمب‌گذاری‌شده» در صنعا، پایتخت آن کشور، در صبح چهارشنبه ۱۷ دی ماه، «ده‌ها نفر» کشته و زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید به گفته مقام‌های امنیتی یمن، این انفجار زمانی رخ داد که گروهی از مردم در برابر یک ساختمان برای انجام امور استخدامی اعلام شده برای نیروهای پلیس، جمع شده بودند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید صدای این انفجار در شهر شنیده و دود آن در اطراف آکادمی پلیس که قرار بوده استخدام‌ها در آن انجام شود، دیده شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید منابع امنیتی شمار اولیه کشته‌شدگان را دست‌کم ۱۵ نفر و مجروحان را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرده‌اند.

تصاویر اولیه منتشر شده از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی، لاشه‌ یک خودرو و مجروحان و کشته‌شدگان را در اطراف آن نشان می‌هد، اما خبرگزاری‌ها می‌گویند هنوز این تصاویر تائید نشده‌اند.

این انفجار چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که شش شبه‌نظامی شیعه آن کشور در پی انفجاری زخمی شدند.

در روز شنبه نیز چهار نفر از جمله یک خبرنگار در انفجاری دیگر در شهر عمدتا شیعه‌نشین «ذمار» در جنوب غرب آن کشور، کشته شدند.

دهم دی‌ماه نیز انفجار انتحاری در یک مرکز فرهنگی در شهر «اِب» در غرب یمن، ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. بنا بر گزارش‌ها، این انفجار به دست یک بمب‌گذار انتحاری رخ داد، که خود را در میان حوثی‌ها و هوادارانشان، از جمله زنان و کودکان که در این مرکز گرد آمده بودند، منفجر کرده است.

یمن، طی سال‌های گذشته و در پی برکناری علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری آن کشور که زمام امور را برای مدتی طولانی در دست داشت، با بی‌ثباتی روبه رو شده است.

از یک سو شورشیان حوثی و از سوی دیگر گروه‌ها و دسته‌های وفادار به القاعده در کشور فعال هستند.

[بیشتر بخوانید: پیشروی حوثی‌ها در یمن و افزایش گرایش به القاعده]

XS
SM
MD
LG