لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۹

اعتراض فعالان حقوق بشر به سریال ۲۴


سريال پربيننده ۲۴ با هنرنمايی «کيفر سادرلندز» چند سالی است که توجه ميليون ها نفر را در سراسر دنيا به خود جذب کرده است.
سريال پربيننده ۲۴ با هنرنمايی «کيفر سادرلندز» چند سالی است که توجه ميليون ها نفر را در سراسر دنيا به خود جذب کرده است.

فعالان حقوق بشر به سریال پربیننده ۲۴، به دلیل نمایش صحنه های شکنجه مظونین برای دریافت اطلاعات، اعتراض کردند.


سريال پربيننده ۲۴ با بازی «کيفر سادرلندز» چند سالی است که توجه ميليون ها نفررا در سراسر دنيا به خود جذب کرده است.


اين سريال ماجراهای يک مامور اطلاعاتی آمريکا «جک بور» را روایت می کند که تلاش دارد تا نقشه های تروريست ها و توطئه گران بر علیه آمریکا را خنثی کند.


رويترز می نويسد که «جک بور»، قهرمان اين سريال، در بعضی از صحنه ها، برای به دست آوردن اطلاعاتی که برای خنثی کردن عمليات تروریستی نیازدارد ، آدم های بد سريال را شکنجه می دهد.


تصاویر جنجالی مور نظر دراين سريال و تاثير احتمالی آن بر رفتار ماموران امريکايی در ابوغريب يا گواتانامو، بحثی دراین مورد را در امريکا اغاز کرده است.


تصاویر جنجالی مور نظر دراين سريال و تاثير احتمالی آن بر رفتار ماموران امريکايی در ابوغريب يا گواتانامو، بحثی دراین مورد را در امريکا اغاز کرده است

به گفته مدافعان حقوق بشر، پس از يازده سپتامبر، صحنه های بسیاری در فيلم های هالیوودی دیده می شود که « آدم های خوب » از شکنجه برای کسب اطلاعات برای امنيت ملی و يا رسيدن به حقيقت استفاده می کنند.


به نوشته رويترز در يکی از صحنه های اخير ۲۴ «جک بور» وارد دفتر کنسول روسيه در آمريکا شده و پس از زدن مشتی به صورت یک دیپلمات و همچنین قطع یکی از انگشتان فرد مظنون، موفق به کشف سه کيف حاوی بمب اتمی می شود.


«رابرت تامپسون» از پژوهشگران دانشگاه «سيراکیوز» در آمريکا می گويد« اگر چه سريال های مشابه برخی را شوکه می کند ولی آرزوی بسياری را نيز برآورده می سازد.»


وی می افزايد اگر شما نمی توانيد از شر دشمن تان در دنيای واقعی خلاص شويد اين کا را در دنيای تخيلی می توانيد انجام دهيد.


۲۴ تنها سريالی نيست که در آن این گونه تصاویر پخش می شود،«گمشده» و «قانون ونظم» از جمله سريال های موفقی هستند که شکنجه در آنها نیزبه نمايش در آمده است.


سريال ۲۴ تاکنون در شش بخش ساخته شده و هر بخش شامل ۲۴ قسمت است. اولين قسمت اين سريال در نوامبر ۲۰۰۱ پخش شد.


شهره اغداشلو هنرپيشه ايرانی در چهارمين قسمت اين سريال به عنوان مادر يک خانواده تروريست نقش آفرينی کرد. ۲۴ تاکنون جوايز متعددی را از آن خود کرده است.


XS
SM
MD
LG