لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

هشدار القاعده در مورد «توطئه» مشترک ایران و آمریکا


ايمن ظواهری، مرد شماره دو القاعده. عکس از خبرگزاری (AFP)
ايمن ظواهری، مرد شماره دو القاعده. عکس از خبرگزاری (AFP)

ايمن ظواهری، مرد شماره دوالقاعده، در پيام صوتی تازه ای که به مناسبت پنجمين سالگرد حمله آمريکا به عراق منتشر کرده، نسبت به توطئه مشترک ايران و آمريکا در عراق و خاورميانه، هشدار داده است.


ايمن ظواهری در نوار صوتی ۱۶ دقيقه ای که بر روی اينترنت منتشر شده، ايران را متهم کرد که قصد دارد بخش جنوبی عراق را ضميمه خاک خود کند.


وی افزود که اين امکان وجود دارد که ايران و آمريکا به تفاهم برسند و ايران در مقابل رسيدن برخی و يا تمامی اهدافش سلطه ايالات متحده را در اين منطقه ناديده بگيرد.


وی افزود:« چنين توطئه ای خاورميانه را به انفجار می کشاند». ظواهری گفت:« ايران می خواهد جنوب عراق و شرق عربستان را ضميمه خود کند تا با هوادارانش در جنوب لبنان ارتباط بر قرار کند.»


ايمن ظواهری از مقتدی صدر، روحانی تندر رو شيعه نيز، انتقاد کرده و گفت:« مقتدی صدر مضحکه مردم دنيا شده است، چرا که بازيچه دست ايران است.»


« ايران می خواهد جنوب عراق و شرق عربستان را ضميمه خود کند تا با هوادارانش در جنوب لبنان ارتباط بر قرار کند.»
ايمن ظواهری، مرد شماره دوالقاعده

مقتدی صدر به شبه نظاميان سپاه مهدی خود دستور داده است تا حملات به نيروهای آمريکايی و عراقی را متوقف کنند.


نظریه پرداز القاعده همچنين از تندروهای اسلام گرا خواست تا به جنگ با نيروهای آمريکايی ادامه داده و حکومت اسلامی در عراق ايجاد کنند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرد شماره دو القاعده به مصر نيز حمله کرده و دولت اين کشور را متهم کرده که در چارچوب طرح «آمريکايی-صيهونيستی» موجب گرسنگی مردم اين کشور شده است.


اخيرا افزايش قيمت نان موجب نا آرامی و خشونت در مصر شده که در پی آن دست کم هفت نفر کشته شدند. به گزارش شبکه خبری سی ان ان، ارتش مصر ده نانوايی بزرگ را در قاهره پايتخت اين کشور بازگشايی کرده تا نان ارزان قيمت در اختيار مردم قرار دهند.


ظواهری همچنين با تمسخر از شوراهای بيداری که با نيروهای آمريکايی در عراق همکاری می کنند، ياد کرد. وی در این مورد گفت:« آيا اين شورها احتياج دارند کسی از آنها دفاع کند؟»


اکثر اعضای شوراهای بيداری عرب های سنی هستند که پس از مدت ها جنگ با نيروهای آمريکايی، تصميم به همکاری با آنها گرفتند تا نيروهای القاعده را از مناطق خود بيرون کنند.


نيروهای آمريکايی می گويند که اين شوراها نقش مهمی در بيرون کردن القاعده از بغداد و حوالی آن داشته اند. اعضای اين شوراها از اهداف عمليات انتحاری گروه القاعده محسوب می شود.


نوار صوتی ظواهری در حالی پخش می شود که پنجشنبه عراق شاهد يکی از مرگبارترين حملات انتحاری سال جاری بود که در پی آن ۵۱ نفر و از جمله دو عضو شوراهای بيداری کشته شدند.


XS
SM
MD
LG