لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۸

اجازه ورود همسر مامور سابق اف بی ای به ایران صادر شد


نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد می گويد ايران، هيچ گونه اطلاعی از وجود و يا مفقود شدن رابرت لوينسون در ايران ندارد.
نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد می گويد ايران، هيچ گونه اطلاعی از وجود و يا مفقود شدن رابرت لوينسون در ايران ندارد.

همسر مامور سابق اف بی آی آمريکا که گفته می شود در جزيره کيش ناپديد شده است روز دوشنبه ۲۴ سپتامبراعلام کرد که «رواديد سفر او به ايران صادرشده است» وعلی رغم مخالفت وزارت امورخارجه آمريکا به ايران سفر خواهد کرد.


خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل قول از همسر رابرت لِوينسون، شهروند آمريکايی که گفته می شود مدتی پيش در ايران ناپديد شد، گزارش داد مسئولان جمهوری اسلامی به او اجازه داده اند در جست وجوی همسرش به تهران برود.


نمايندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در اطلاعيه ای مطبوعاتی گفته است که گرچه ايران، هيچ گونه اطلاعی از وجود و يا مفقود شدن اين شخص در ايران ندارد، ولی به دلايل بشردوستانه با درخواست همسر او برای دريافت ويزا و رفتن به ايران موافقت کرده است .


خانم لوينسون هفته گذشته در گفت و گو با راديو فردا گفت که قصد دارد برای ديدار با محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران، به نيويورک سفر کند .


محمود احمدی نژاد روز يکشنبه برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد نيويورک شد.


کريستين لوينسون پيشتر در گفت و گو با راديو اروپای آزاد- راديو آزادی گفته بود:«علی رغم مخالفت وزارت امورخارجه آمريکا با سفرم به ايران، من اين سفر را برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره سرنوشت همسرم ضروری می دانم.»


خانم لوينسون می گويد اطمينان دارد که همسرش در ايران است چون نام او در جای ديگری در ليست مسافران نبوده است. مقامات ايرانی هم به او گفته اند که همسر او در ايران بوده، ولی اطلاعات بيشتری ارائه نکرده اند.


وی با اعلام اينکه «مطمئن است همسرش هنوز زنده است» افزود که در شش ماه گذشته به او و هفت فرزندش بسيار سخت گذشته است.


جزييات علت سفر آقای لوينسون به ايران، هنوز مشخص نيست، اما خانم لوينسون پيشتر گفته بود همسر وی با داوود صلاح الدين، آمريکايی فراری که به اتهام کشتن علی اکبر طباطبايی، وابسته مطبوعاتی پيشين ايران در واشينگتن، در سال ۱۹۸۰ تحت تعقيب قرار دارد و هم اکنون در ايران زندگی می کند، ملاقات کرده است.


به گفته خانم لوينسون، داوود صلاح الدين به وی گفته است که در روز ۸ مارس، با رابرت لوينسون در هتل مريم کيش ملاقات کرده، اما ماموران پليس جمهوری اسلامی آقای صلاح الدين را بازداشت کرده و از او درباره مدارکش سوالاتی پرسيده اند .


صلاح الدين همچنين گفته است که پس از آنکه ماموران، او را پس از چند ساعت آزاد کردند، به هتل بازگشته، اما اثری از آقای لوينسون مشاهده نکرده است .


اظهارات صلاح الدين، حاکی از آن است که رابرت لوينسون در آن روز توسط پليس بازداشت شده است.
XS
SM
MD
LG