لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۲

قشقاوی: عراق نسبت به امنیت مرزی ما توجه داشته باشد


حسن قشقاوی
حسن قشقاوی
حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه ايران روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود از دولت عراق خواست تا توجه بيشتری به وضعيت امنيت مرزی بين دو کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای قشقاوی افزود: «جمهوری اسلامی ايران همان طور که به حاکميت ملی عراق احترام می گذارد انتظار دارد که مقامات دولت مرکزی و محلی اين کشور ، نسبت به امنيت مرزی ما و تحرکات گروه های تروريستی توجه داشته باشند.»

سخنان آقای قشقاوی در حالی بيان می شود که بغداد حمله هوايی هفته گذشته ايران، به چند دهکده در شمال کردستان عراق را محکوم کرد.

دولت خودمختار کردستان عراق نیز با بيانيه ای این حمله را محکوم کرده و از کردهای جدايی‌طلب نيز خواست حملات خود به ترکيه و ايران را متوقف کنند.

اين حملات پس از درگيری شديد نيروهای پليس ايران و گروه پژاک در نواحی مرزی صورت می‌گيرد که در پی آن ۱۸ پليس ايرانی و شش عضو پژاک کشته شدند. ايران در سال‌های گذشته نيز منطقه قنديل در شمال عراق را به توپ بسته بود.

دولت عراق همچنين با احضار سفير ايران خواستار توقف چنين حملات هوايی شده و به تهران در مورد عواقب منفی چنين عملکردی هشدار داد.


قشقاوی در اين مورد گفت: «رايزنی ايران و عراق با سفرای دو کشور را طبيعی دانست و يادآور شد که تهران نيز در اين خصوص با با سفر عراق در تهران گفت و گو کرده است.»

آقای قشقاوی در سخنان خود همچنين اعلام کرد که «دهها طرح اقتصادی که توسط ايران در عراق در حال اجراست و ماصلح و ثبات می خواهيم چون می خواهيم کار اقتصادی کنيم و کار اقتصادی در فضای امن ممکن است.»
XS
SM
MD
LG