لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۵

«دستگاه های اطلاعاتی پاکستان از ریگی حمایت می کنند»


حیدر مصلحی
حیدر مصلحی
وزير اطلاعات جمهوری اسلامی سه شنبه دستگاه های اطلاعاتی پاکستان را متهم کرد که از عبدالمالک ریگی حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری ايلنا، حجت الاسلام حیدر مصلحی افزود: « قرائن و شواهد بسيار خوبی را از دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان در دست داريم که اقداماتی که عبدالمالک ريگی و گروهک تروريستی انجام می دهد مرتبط با مجموعه اطلاعاتی پاکستان است و قرار است اين شواهد و قرائن به آنها منعکس می شود.»

در جريان يک بمبگذارى انتحارى در نمايشگاهى محلى در بخش «پيشين» شهرستان سرباز در استان سيستان و بلوچستان که روز یکشنبه بوقوه پیوست، بيش از ۴۰ نفر از جمله نور على شوشترى، جانشين فرمانده نيروى زمينى سپاه پاسداران، و چند فرمانده محلى اين نيرو كشته شدند.

گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی كه از سوى جمهورى اسلامى ايران سازمانى تروريستى معرفى شده مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است.

در همین حال منوچهر متکی، وزير خارجه جمهوری اسلامی نيز سه شنبه در کنفرانس خبری در تهران گفت: «عوامل شرور در پاکستان اقامت دارند و از آنجا بداخل ايران می آيند. او افزود اين گروههای تروريستی با سرويس های اطلاعاتی مستقر در منطقه از جمله در پاکستان و افغانستان ارتباط دارند.»

او همچنين گفت امروز در تماس تلفنی با وزير خارجه پاکستان از دولت اين کشور می خواهد تا زمانی را برای اقدامات خود در مورد دستگيری عوامل شرور مشخص کند. منوچهر متکی بريتانيا را بدست داشتن در اينگونه حملات متهم کرد.

محمد مرزيه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز اعلام کرد سه مظنون به دست داشتن در حمله انتحاری روز يکشنبه درسيستان و بلوچستان در يکی از شهرهای اين استان دستگير شده اند. او به خبرگزاری فارس گفته است عامل اين حمله انتحاری نيز شناسايی شده و تابعيت ايرانی داشته است اما بدلائل امنيتی نام و مشخصات او اعلام نمی شود.

وزارت خارجه پاکستان اتهام ارتباط سازمان های اطلاعاتی اين کشور با عاملان حمله به سيستان و بلوچستان را رد کرده و اعلام کرد دولت پاکستان از محل اختفای اين عوامل هيچ اطلاعی ندارد.
XS
SM
MD
LG