لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۰

خلیل زاد: موقعیت ایران در منطقه قوی تر شده است


زلمای خليل زاد: موقعيت ايران در منطقه قويتر از گذشته است.
زلمای خليل زاد: موقعيت ايران در منطقه قويتر از گذشته است.

زلمای خليل زاد، سفير آمريکا در سازمان ملل، روز جمعه، در جمع دانشجويان دانشگاه کلمبيا گفت که موقعيت ايران در منطقه قوی تر از گذشته است.


سفير آمريکا در سازمان ملل اشغال افغانستان در سال ۲۰۰۱ و اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ به رهبری آمريکا را موجب قويتر شدن ايران دانست.


آقای خليل زاد افزود که اقدامات آمريکا در ارتباط با افغانستان و عراق به موقعيت نسبی ايران در منطقه کمک کرد، زيرا عراق رقيب ايران بود و «توازن قوا در آنجا عليه ايران، فرو پاشيده يا سست شده است.»


«اقدامات آمريکا در ارتباط با افغانستان و عراق به موقعيت نسبی ايران در منطقه کمک کرد زيرا عراق رقيب ايران بود و توازن قوا در آنجا عليه ايران، فرو پاشيده يا سست شده است.»
خلیل زاد سفیر آمریکا در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای خلیل زاد در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان دانشگاه کلمبيا، «ايجاد دلسردی در احيای عراق به عنوان قدرتی در برابر ايران» را از اهداف تهران دانست.


وی پس از ايراد سخنرانی درباره اهميت گسترده جهانی حل و فصل مشکلات سياسی خاورميانه، به ديدارهايش با مقامات ايرانی اشاره کرد.


آقای خلیل زاد در این مورد گفت که وی «سر به سر» سفير ايران می گذاشته و به او گفته: «که ما کار بسیاری برای شما درعراق و افغانستان انجام داده ايم، کمترين کاری که شما می توانيد انجام دهيد اين است که به اين تلاش کمک کنيد وگرنه روزی صورتحساب مفصلی را دريافت خواهيد کرد.»


آقای خليل زاد اخيرا در آمريکا مورد انتقاد قرار گرفته بود که با منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، در اجلاس اقتصادی جهانی داووس در سوئيس در نشست مشترکی شرکت کرده است.


آقای خليل زاد در اين مورد گفت: «من فکر می کنم اين يک سوء تفاهم است چرا که برخی از مردم فکر کردند ما با يکديگر مذاکره و گفت و گو کرديم. چنين چيزی اتفاق نيافتاده است. نه مذاکره ای بود و نه گفت و گويی فقط پاسخ به سئوالات بود.»


XS
SM
MD
LG