لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۷

ایران به روایت عدد و رقم: از کاهش سه دهم درصدی تورم تا هدیه یک میلیونی


۷ سال ديگر اولين انسان ايرانی به فضا فرستاده می شود. محمود احمدی نژاد در شبکه تلويزيون استانی همدان گفت برنامه سازمان فضايی ايران در مورد اعزام فضانورد به فضا ، برای سال ۱۴۰۳ تنظيم شده بود اما دولت تصميم گرفته ايران ۷ سال زودتر از اين تاريخ انسان به فضا بفرستد.

۲۶۷ هزار نفر در ۱۴ سال اخير در پی تصادف رانندگی در ايران کشته شده اند. در گزارش «پژوهشکده حمل و نقل» اعلام شده که «برآورد هزينه‌های تصادفات جاده‌‌ای ايران» این آمار را نشان می دهد و از اين بابت تنها در سال ۸۶ خسارتی بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان معادل ۱۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار به کشور وارد شده است.

۰.۳
درصد کاهش نرخ تورم در کشور است. محمود بهمنی، رئيس بانک مرکزی گفت:‌در پايان ماه گذشته (تير) تورم ۹.۴ به ۹.۱ درصد رسيد و اميدواريم که در ماه‌های آينده تا ۰.۲ درصد ديگر کاهش پيدا کند.

۲۵۰ هزار ميليارد تومان حجم نقدينگی در گردش در ايران است. روزنامه جهان صنعت نوشت کارنامه مديريت رئيس بانک مرکزی نشان می‌دهد از شهريورماه ۸۶ تا تيرماه ۸۹ حجم نقدينگی از۱۶۴ هزار ميليارد تومان به۲۵۰ هزار ميليارد تومان رسيده است.

۲۱ استان با افزايش نرخ بيکاری روبرو بوده اند. روزنامه‌های جمهوری اسلامی، دنيای اقتصاد و تهران امروز گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ايران درباره افزايش نرخ بيکاری در ۲۱ استان کشور طی سال ۸۸ را مورد توجه قرار داده‌اند.

براساس اين گزارش‌ها، استان‌های همدان و قزوين بيشترين افزايش نرخ بيکاری و خراسان شمالی پايين‌ترين نرخ بيکاری را در اين مدت تجربه کرده‌اند.

۱ميليون تومان، مبلغی است که قرار است به نوزادان متولد سال ۱۳۸۹ به بعد، متقارن با روز نيمه شعبان اهدا شود. احمد توکلی نماينده مجلس شورای اسلامی، تصميم دولت برای اعطای اين پول برای نوزادان را يک «تصميم اشتباه» خوانده که هزينه يک هزار و ۴۰۰ ميليارد تومانی بر کشور تحميل می‌کند.

۴۰ درصد کاربران ADSL تهرانی هستند. به نوشته خبرگزاری مهر طبق آخرين آمار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی تا پايان تير ماه بيش از يک ميليون و ۱۰ هزار و ۶۴۷ پورت اينترنت پرسرعت توسط شرکتهای بخش خصوصی دارای پروانه خدمات انتقال داده‌ها در کل کشور نصب شده که حدود ۴۰ درصد کاربران اين خطوط ساکن استان تهران هستند.
XS
SM
MD
LG