لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۳

ادامه بازداشت فعالان سیاسی و روزنامه نگاران در ایران


مجيد سعيدی عکاس مطبوعاتی
مجيد سعيدی عکاس مطبوعاتی
ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر شمس الدين عيسايی، از اعضای ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی، مجید سعیدی، عکاس مطبوعاتی و توحید بیگی ، عکاس ستاد انتخاباتی کروبی را بازداشت کرده اند.

به گزارش روزنامه سرمايه، آقای عيسايی که در دوره رياست جمهوری محمد خاتمی مدير کل حقوقی وزارت کشور بود، توسط افراد ناشناس دستگير و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

مجيد سعيدی عکاس مطبوعاتی نیز، جمعه دهم تير از سوی ماموران امنيتی در منزلش بازداشت شده و ماموران بخشی از وسايل شخصی وی را نيز با خود برده اند.

طبق گزارش های رسیده از ایران، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ساعت ده صبح روز جمعه بیستم تیرماه با مراجعه به منزل شخصی آقای سعیدی او را دستگیر کرده و با خود به محل نامعلومی بردند.

مجید سعیدی، موسس سرویس عکس خبرگزاری فارس است و با اکثر روزنامه های توقیف شده اصلاح طلب نیز همکاری داشته است.

یک منبع موثق در گفت و گو با رادیو فردا همچنین گفت که مامورانی که به خانه آقای سعیدی مراجعه کردند حکم بازداشت ساتیار امامی مسئول سرویس عکس روزنامه جام جم را نیز در دست داشتند. هنوز خبر دستگیری آقای امامی از سوی منابع مستقل خبری تایید نشده است

توحید بیگی عکاس ستاد انتخابات مهدی کروبی و سایت مشروطه نیوز سایت حامی کروبی نیز توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است .

به گزارش سحام نیوز، توحید بیگی عصر پنج شنبه ١٨ تیرماه در حوالی میدان انقلاب بازداشت و تاکنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

در پی اعتراضات به نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران، صدها نفر از فعالان سياسی و مدنی از جمله چندين تن از سران حزب مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب و شماری از روزنامه نگاران به دلايل نامعلوم دستگير شده اند.

بسیاری از نهادهای مدافع حقوق بشر در مورد وضعیت این یازداشت شدگان ابراز نگرانی کرده و می گویند گزارش هایی دریافت کرده اند که برخی از این زندانیان شکنجه شده اند.
XS
SM
MD
LG