لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

بمبگذاری در کلیساهای بغداد چهار کشته برجای گذاشت


پلیس عراقی در محل انفجار در نزدیکی کلیسای نوتردام در بغداد.
پلیس عراقی در محل انفجار در نزدیکی کلیسای نوتردام در بغداد.
در جريان بمب گذاری در شش کليسای در بغداد حداقل چهار نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده اند. سفير آمريکا در عراق نیز از انفجار يک بمب کنار جاده ای جان سالم به در برده است.

خبرگزاری سی ان ان از قول مقامات دولتی عراق گزارش می دهد که اولين بمب گذاری شنبه شب در کليسا « ژوزف مقدس» در غرب بغداد روی داد. دو بمبی که در اين کليسا کار گذاشته شده بود حوالی ساعت ۱۰ شب منفجر شد. به هنگام انفجار کسی در کليسا نبود.

روز يکشنبه نيز سه بمب در خارج از ساختمان چند کليسا منفجر شد که بر اثر آن هشت غيرنظامی مجروح شدند. اين سه بمب هر يک به فاصله ۱۰ دقيقه بين ساعت ۴ تا ۴.۴۵ دقيقه بعداز ظهر منفجر شدند. دو مورد از اين کليساها در منطقه مرکزی شهر بغداد – ال کرراده – و ديگری در محله ال قدير در شرق بغداد واقع شده اند.

روز يکشنبه نيز بمبی که در يک خودرو کار گذاشته شده بود در کنار ساختمان کليسای «نوتردام» واقع در خيابان فلسطين در شرق بغداد منفجر شد. به گفته مقامات دولتی این انفجار حداقل چهار نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی برجای گذاشته است.

در محله دورا واقع در جنوب بغداد نيز انفجار يک بمب ديگر موجب مجروح شدن سه غيرنظامی ديگر شد. براساس تصاويری که پس از اين انفجارها تهيه شده است ساختمان اکثر اين کليساها براثر بمب گذاری آسيب ديده اند.

يکی از شاهدان عينی بمب گذاری در کليسای «قلب مقدس» در محله کرراده در مرکز بغداد به خبرگزاری سی ان ان گفته است که انفجار دقايقی قبل از ورود مردم به کليسا برای انجام نيايش روز يکشنبه منفجر شد.

به گزارش سی ان ان در پی حملات مسلحانه به مراکز و کليساهای مسيحيان بخش زيادی از جمعيت يک ميليون نفره مسيحيان عراق اين کشور را ترک کرده اند.

در ماه اکتبر حدود ۱۰۰۰ خانوار مسيحی به دنبال حملات و موج تهديد مسلمانان تندرو اين شهر را ترک کردند. در دو هفته اول ماه اکتبر حداقل ۱۴ مسيحی در شهر موصل به قتل رسيدند.

همزمان گزارش می رسد که روز يکشنبه صبح مردان مسلح يک شهروند مسيحی را که از کارکنان ادارات دولتی بوده است در منزلش در مرکز شهر کرکوک به قتل رسانده اند.

همزمان خبرگزاری سی ان ان گزارش داد که سفير آمريکا در عراق روز يکشنبه از انفجار بمبی در کنار جاده ای که کاروان حامل وی از آن عبور می کرد جان سالم به در برده است.

مقامات سفارت آمريکا در عراق می گويند که اين بمب در کنار مسير حرکت اين کاروان در منطقه ای واقع در جنوب بغداد منفجر شده است. براساس اين بيانيه کريستوفر هيل سفير آمريکا در عراق و هيچيک از کارکنان ديگر که در اين سفر او را همراهی می کردند آسيبی نديده اند.
XS
SM
MD
LG