لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۲۱

انتقاد اسراییل از نقض حقوق بشر در ایران


اسراییل از نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل شکایت کرده است.
اسراییل از نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل شکایت کرده است.

هیات نمایندگی اسراییل در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این نهاد، و نیز به ریاست شورای امنیت، خواهان بلند کردن ندای جامعه جهانی در برابر نقض گسترده آزادی های اساسی و حقوق بشر شهروندان ایران شده است.


روزنامه های چاپ اسراییل مانند «اورشلیم پست» روز یکشنبه اعلام کردند که اسراییل از نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل شکایت کرده و توجه این نهاد و شورای امنیت، را به آنچه که «پایمال شدن سیستماتیک آزادی های بنیادین مردم ایران از سوی نظام حاکم بر آن کشور» نامیده، جلب کرده است.


دانیل کارمون، معاون سفیر اسراییل در سازمان ملل، در گفت وگو با رسانه های اسراییل به سرکوب شدید دانشجویان، زنان، جوانان، زندانی کردن صدها نفر در جریان طرح اجتماعی اخیر ایران، تحت نظر قرار دادن بسیاری از امور زندگی روزمره مردم ایران از سوی نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره می کند.


این دیپلمات اسراییلی می گوید، موضوع سنگسار شماری از محکومان در ایران، علیرغم تعهدی که آیت الله شاهرودی رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عواملی در جامعه جهانی داده بود، باید مورد رسیدگی قرار گیرد.


اسراییل:موضوع سنگسار شماری از محکومان در ایران، علیرغم تعهدی که آیت الله شاهرودی رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عواملی در جامعه جهانی داده بود، باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

دیپلمات های وزارت خارجه اسراییل همچنین جمهوری اسلامی را به صدور احکام اعدام، زندانی کردن هزاران نفر از آذری زبانان، عرب زبانان، کردها، بلوچ ها و دیگر قومیت ها در ایران متهم کرده و می گویند، در حالی که ظاهراً قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزاری پاره ای تجمعات را قانونی می داند، اما در عمل، هر تجمعی را بشدت سرکوب می کنند.


«جوانان نا امید و افسرده»


در این نامه همچنین به اظهارات و دیدگاه های محمود احمدی نژاد درمورد هولوکاست اشاره شده و نیز سخنان پی درپی دو سال اخیر او در مورد نابودی اسراییل مورد تاکید قرار گرفته است.


دیپلمات های اسراییلی:مجموعه رفتارهای محدودکننده ای که نظام حاکم بر ایران برای ایرانیان بوجودآورده، ایران راعلیرغم وسعت سرزمینی، به زندانی بزرگ برای ۷۰ میلیون ایرانی مبدل کرده وجوانان نا امید وافسرده اند.

دیپلمات های وزارت خارجه اسراییل می گویند، مجموعه رفتارهای محدودکننده ای که نظام حاکم بر ایران برای ایرانیان بوجودآورده، ایران راعلیرغم وسعت سرزمینی، به زندانی بزرگ برای ۷۰ میلیون ایرانی مبدل کرده و جوانان نا امید وافسرده اند.


دیپلمات های وزارت خارجه اسراییل می گویند، برغم اشتیاق شدید ایرانیان به داشتن ارتباط با جامعه جهانی وتمایل جوانان به بهره گیری ازاینترنت، محدودیت ها در این عرصه نیز شدید است و روزنامه هایی نیز که به صورت محتاطانه پاره ای ازحقایق را فاش می کنند تحت تعقیب و سرکوبگری هستند.


یک مقام هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در واکنش به اقدام اسراییل، آنرا محکوم کرد. سخنگوی هیات ایرانی گفت: «در حالی که اسراییل خود یکی از بزرگترین نقض کنندگان حقوق فلسطینی هاست، با این شکایت علیه ایران، به شیوه فرافکنی روی آورده است.»


XS
SM
MD
LG