لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۰

دستگیری نئونازی ها در اسراییل


پلیس اسراییل روز یکشنبه اعلام کرد که اعضای یک گروه نئونازی اسراییلی را که متهم به حمله به یهودیان افراطی، همجنسگرایان، معتادان و خارجی ها هستند، دستگیر کرده است.
پلیس اسراییل روز یکشنبه اعلام کرد که اعضای یک گروه نئونازی اسراییلی را که متهم به حمله به یهودیان افراطی، همجنسگرایان، معتادان و خارجی ها هستند، دستگیر کرده است.

پلیس اسراییل روز یکشنبه، نهم سپتامبر، اعلام کرد که اعضای یک گروه نئونازی اسراییلی را که متهم به حمله به یهودیان افراطی، همجنسگرایان، معتادان و خارجی ها هستند، دستگیر کرده است.


میکی روزنفلد، سخنگوی پلیس اسراییل، اعلام کرد که هشت نئونازی اسراییلی که از مهاجرین اتحادیه جمهوری شوروی سابق بودند، متهم هستند که حداقل پانزده نفر را مورد حمله قرار داده اند. به گفته پلیس، نهمین متهم از اسراییل گریخته است.


به گزارش آسوشیتدپرس، تمام بازداشت شدگان بسیار جوان هستند و بین ۱۶ تا ۲۱ سال سن دارند. همه این هشت نفر شهروند کشور اسراییل می باشند.


دادگاه روز یکشنبه تصمیم می گیرد که آیا این افراد باید در زندان بمانند یا خیر.


خبر این دستگیری ها بسیاری را در اسراییل و جهان متعجب کرد. در حالی که هر گونه یهودی ستیزی در هر نقطه جهان موجب خشم اسراییلی ها می شود، این بار یهودی ستیزان، شهروندان خود اسراییل هستند.


تلویزیون اسراییل اعلام کرد که این گروه از فعالیت های خود عکس گرفته و فیلم برداری می کرد. در برخی از این فیلم ها، قربانیان نئو نازی های اسراییلی، بر زمین افتاده و کمک می خواستند. یکی از این فیلم ها، مردی را نشان می دهد که از پشت با بطری خالی مورد حمله قرار می گیرد.


پلیس اسراییل می گوید که مظنونین در زمان دستگیری، چاقو، مواد منفجره و سلاح های دیگر در اختیار داشتند.


سخنگوی پلیس اسراییل می گوید که پلیس این کشور از سال گذشته زمانی که به دو کنیسه هتک حرمت شد، پی به فعالیت این گروه نئونازی برد.


پلیس اسراییل می گوید که افراد این گروه با گروه های نئونازی خارج از اسراییل، در تماس بودند.


پلیس اسراییل می گوید از آنها فیلم ویدیویی به زبان آلمانی در مورد نئونازی ها در آمریکا به دست آمده است.






XS
SM
MD
LG