لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

سياستمدار برجسته پاکستانی به ضرب گلوله کشته شد


زهرا شهيد حسين
زهرا شهيد حسين
«زهرا شهيد حسين»، يکی از اعضای ارشد حزب «حرکت برای عدالت» در پاکستان، روز شنبه، ۲۸ ارديبهشت ماه، مقابل منزل شخصی اش در شهر کراچی ترور شد.

به نوشته روزنامه گاردين، گزارش های دريافتی حاکی است زهرا شهيد حسين، معاون ارشد عمران خان، رهبر حزب حرکت برای عدالت، در پی آنچه «مقاومت در برابر سارقان» جلوی درب خانه خود در منطقه حفاظت شده شهر کراچی توصيف شده، به قتل رسيد.

پليس پاکستان در واکنش به اين گزارش اعلام کرد که خانم شهيد حسين توسط دو فرد موتورسوار مورد حمله قرار گرفته و «مهاجمان با شليک گلوله به سوی وی در مقابل درب ورودی منزل محل سکونتش او را به قتل رساندند.»

در عين حال، يک مقام مسؤول نيز اعلام کرده که «به ظاهر اين دو مهاجم تنها برای هدف قرار دادن زهرا شهيد حسين کمين کرده بودند.»

يک شاهد عينی نيز به خبرنگاران گفته که خانم شهيد حسين را در حالی که متعلقات همراه خود را به مهاجمان می داد ديده، اما «بعد، آنها او را به ضرب گلوله کشتند.»

هم اينک پليس پاکستان بر پايه شواهدی که تا کنون به دست آورده، قتل زهرا شهيد حسين را، - که در زمان مرگ ۶۰ سال سن داشت، - «کيف قاپی نافرجام» اعلام کرده است.

عمران خان، رهبر حزب حرکت برای عدالت، نيز در واکنش به خبر قتل معاون خود حزب «حرکت متحد قومی»، (ام کيو ام)،‌ و دولت بريتانيا را متهم به طرح ريزی اين «ترور» کرد. اين چهره برجسته سياسیِ امروز و ورزشی سابق پاکستان در صفحه توئيتر خود نوشت: «قتل بی رحمانه زهرا شهيد حسين، در کراچی امشب مرا تکان داد و عميقاً متأثرم کرد، يک ترور سازمان يافته!»

از ديگر سو حزب حرکت متحد قومی اتهام دست داشتن در قتل زهرا شهيد حسين را رد کرده و الطاف حسين، رهبر اين حزب، نيز قتل وی را محکوم کرده است. همچنين شبکه تلويزيونی حزب «ام کيو ام»، با اشاره به روايت شاهدان عينی از جمله دختر و راننده سياستمدار مقتول، کشته شدن او را «قتلی در چارچوب جنايت های خيابانی» توصيف کرد.
XS
SM
MD
LG