لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۷

«خواست های جامعه ايرانی را از حماس مطالبه کنید»


به نوشته معاون پيشين رييس جمهوری ايران، حماس در گذشته نيز به هيچ وجه به احساسات شيعی توجه نکرده است.
به نوشته معاون پيشين رييس جمهوری ايران، حماس در گذشته نيز به هيچ وجه به احساسات شيعی توجه نکرده است.

محمد علی ابطحی، معاون پيشين رياست جمهوری در دوره خاتمی، موضع گيری حماس در مورد اعدام صدام حسين را، مورد انتقاد شديد قرار داد. حماس این اعدام را« ترور سیاسی» خوانده بود.


آقای ابطحی که يادداشت های روزانه خود را در وبلاگ « وب نوشت»، که به گفته وی بيست هزار بازديد کننده در روز دارد، می نويسد به انتقاد شديد از اظهارات حماس در مورد اعدام صدام حسين پرداخت و گفت: «در فلسطين جنازه سمبليک برای صدام درست کرده اند و او را تشييع نموده اند.»


مجمد علی ابطحی که تیتر «نگاه چند ایرانی به اعدام صدام حسین» را برای نوشته اش برگزیده، يادآور شد که اسلام گرايان حماس که از حمايت مالی دولت احمدی نژاد برخوردارند، از قتل «زرقاوی»، رهبر القاعده در عراق، و« قاتل شيعيان عراق» و «آيت الله محمد بافر حکيم» ابراز تاسف کرده اند.


محمد علی ابطحی، معاون پيشين رياست جمهوری، در مورد کمک ۲۵۰ ميليون دلاری اخير دولت ايران به حماس نوشت: « از مسوولان دولتی ايران که اخيراً ۲۵۰ ميليون دلار در اختيار حماس قرار داده اند توقع می رود، حداقل خواست های جامعه ی ايرانی را از حماس مطالبه کنند. سياست خارجی در اين مورد سوال ايرانيان است.»


«با مواضعی که رييس جمهور فعلی در مورد فلسطين و مسأله هولوکاست اتخاذ کرده است و همه ی دنيا را عليه ايران بسيج کرده است، اين مواضع حماس و فلسطينی ها با چنين هزينه هايی که دولت ايران برای آنان و از جيب ملت ايران می کند، باعث خشم عمومی مردم ايران بر عليه مواضع حماس خواهد شد.»
محمد علی ابطحی

در اوايل ماه دسامبر سال گذشته اسماعيل هنيه، رهبر حماس و نخست وزير تشکيلات خود گردان فلسطينی به ايران و چند کشور عربی برای جمع آوری پول و حمايت مالی سفر کرد.


آقای هنيه با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ديدار کرد. وی در نماز جمعه تهران نيز سخنرانی کرده و گفت که حماس اسراييل را هيچوقت به رسميت نخواهد شناخت. آقای هنيه اعلام کرد که از مقامات ايرانی يک ربع ميليار دلار و يا دويست و پنجاه میلیون دلاردريافت کرده است.


اسراييل از ورود آقای هنيه پس از مسافرت به ايران و چند کشور عربی به غزه جلوگيری کرد. دولت اسراييل علت اين امر را جلوگيری از آوردن پول از سوی اسماعيل هنيه به سرزمين های فلسطينی پس از سفر وی به کشورهای عرب و ايران اعلام شد. به گفته اسماعيل هنيه سی و پنج ميليون دلار کمک اهدایی از کشورهای مسلمان را با خود به همراه داشت.


به نوشته معاون پيشين رييس جمهوری ايران، حماس در گذشته نيز به هيچ وجه به احساسات شيعی توجه نکرده است و حتی بمبگذاری های اماکن مقدس شيعيان را در سامرا محکوم نکرد. وی می افزايد:« از دولت فعلی که در داخل اين قدر شيعی از نوع جمکرانی آن رفتار می کند، انتظار می رود که در سياست خارجی و کمک های سخاوتمندانه ی مالی هم حداقل حساسيت های شيعی را مورد توجه قرار دهد.»


محمد علی ابطحی گفت:«با مواضعی که رييس جمهور فعلی در مورد فلسطين و مسأله هولوکاست اتخاذ کرده است و همه ی دنيا را عليه ايران بسيج کرده است، اين مواضع حماس و فلسطينی ها با چنين هزينه هايی که دولت ايران برای آنان و از جيب ملت ايران می کند، باعث خشم عمومی مردم ايران بر عليه مواضع حماس خواهد شد.»


آقای ابطحی افزود:« اکنون فرصتی است که ايران سميناری بين المللی درباره جرایم صدام در حق ايرانيان و خسارات عراق به ايران تشکيل دهد. اشغالگران امروز عراق که حاميان ديروز صدام بودند بايد پاسخگوی اين جنايات باشند».


XS
SM
MD
LG