لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

تصادف خونين در اسدآباد همدان ۱۳ کشته برجا گذاشت


دست کم ۱۳ نفر در اسد آباد همدان کشته شدند. عکس تزئینی است.
دست کم ۱۳ نفر در اسد آباد همدان کشته شدند. عکس تزئینی است.
تصادف خونين يک اتوبوس با يک خودرو سواری در يکی از ميادين شهر اسدآباد همدان دست کم ۱۳ کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشت.

به گفته جانشين فرماندهی پليس راه استان همدان اين سانحه ساعت ۱۹ و ۱۵ دقيقه شنبه شب ، و بر اثر برخورد يک اتوبوس که از تهران به کرمانشاه می رفت با يک دستگاه خودروی سواری در ميدان سيد جمالدين شهر اسدآباد در همدان رخ داد.

سرهنگ محمد خيری به واحدمرکزی خبر گفت که اين تصادف منجر به مرگ ۱۳ نفر از جمله شش سرنشين خودروی سواری و هفت نفر ديگر از جمله راننده اتوبوس و چند عابر پياده شده و ۲۰ نفر زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری ها تنها در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر « آتش سوزی ناگهانی » يک خودروی نيسان در محور هراز يک مادر و دو دخترش جان باخته اند ، و همزمان در يک تصادف خونين در شهر آستارا بر اثر تصادف سه خورودی پرايد،پژوه و تريلی با يکديگر دست کم شش نفر از سرنشينان خودروهای سواری جان باخته اند.

علاوه براين يک مقام پليس ۱۱۰ به خبرگزاری ها گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر بر اثر تصادف جان باخته اند. وی شمار کشته شدگان در اثر تصادف رانندگی در روز جمعه ۷ فروردين را ۳۶ نفر اعلام کرده است.

مقام های رسمی در وزارت بهداشت و نيروی انتظامی در روزهای اخيربا انتشار آمارهای متناقضی از تلفات تصادفات رانندگی در هفته اول تعطيلات نوروزی از کاهش تصادفات خبر داده اند اما مقامات محلی در برخی استان ها از افزايش تصادفات و تلفات رانندگی خبر می دهند.
فرمانده پليس راه استان خراسان شمالی به خبرگزاری ايسنا گفته است « وضعيت تصادفات در جاده‌های استان اسفناک است. »

به گفته سرهنگ هادی داوودی « تصور اين بود که با گشايش اداره‌ها از پنجم فروردين از بار ترافيکی جاده‌ها کاسته می‌شود اما اکنون وضعيت ، مشابه روزهای نخست تعطيلات است. »

فرمانده پليس راه استان گيلان نيز گفت که « تعداد کشته‌شدگان ناشی از وقوع تصادف جاده‌ای در اين استان در ايام نوروز امسال نسبت به پارسال، ۵۲ درصد افزايش يافته » و دستکم ۳۲ نفر در هفته اول سفرهای نوروزی در اين استان براثر تصادف جان باخته اند.

سرهنگ غلامرضا سيری شنبه ۸ فروردين به خبرگزاری دولتی ايرنا گفت که به رغم کاهش ۲۸ درصدی تعداد تصادفات نسبت به پارسال اما به علت شدت تصادفات ، ميزان کشته‌شدگان نسبت به پارسال، ۵۲ درصد بيشتر و تعداد مجروحين ۲۷ درصد کمتر بوده است. »

در حالی که براساس آمار روزانه ای که محمدرضا منتظر خراسانی رئيس مرکز کنترل ترافيک در اختيار خبرگزاری ها قرار داده دستکم ۲۱۲ نفر تا روز ۹ فروردين بر اثر تصادف جان باخته اند،رييس ستاد مديريت بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه به خبرگزاری ايرنا گفت « در هفته نخست سال جديد ۱۰۵ مورد حادثه ويژه ترافيکی گزارش شد و در اثر اين حوادث ۱۱۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. »

ريس مرکز کنترل ترافيک پليس راه کشور روز ۵ فروردين اعلام کرده بود که از ۲۵ اسفندماه و با آغاز سفرهای نوروزی بر اثر حوادث رانندگی به طور ميانگين روزانه ۲۰ نفر کشته و ۸۰ نفر مجروح شده اند.

سرهنگ حسين عليشاهی به خبرگزاری کار ايران،ايلنا،گفته که در اين مدت زمانی به طور ميانگين هر روز حدود چهار تا پنج هزار تصادف اتفاق افتاده که بيشتر آنها خسارتی بوده اند.
XS
SM
MD
LG