لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

اخبار ضد و نقیض درباره کشته شدن دو گروگان آلمانی


طالبان روز شنبه ۲۱ ژوئیه گفتند که دو گروگان آلمانی را به قتل رسانده است.
طالبان روز شنبه ۲۱ ژوئیه گفتند که دو گروگان آلمانی را به قتل رسانده است.

وزارت امور خارجه افغانستان روز شنبه ۲۱ ژوئیه اعلام کرد که ادعای طالبان که دو گروگان آلمانی را به قتل رسانده اند، نمی پذیرد.


طالبان روز شنبه ۲۱ ژوئیه گفتند که دو گروگان آلمانی را به قتل رسانده است. وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که هنوز هیچ منبع مستقلی این خبر را تایید نکرده است.


گروه طالبان اعلام کرده بود که در صورت خروج نیروهای آلمانی از افغانستان و آزادی زندانی های این گروه از زندان های افغانستان حاضر به آزاد کردن دو مهندس آلمانی هستند.


این دو نفر همراه با شش افغانی روز چهارشنبه در جنوب غربی کابل به گروگان گرفته شدند.


به نوشته روزنامه فرانسوی زبان لیبراسیون، «قاری محمد یوسف» سخنگوی طالبان اعلام کرد که دولت افغانستان با طالبان تماس بر قرار نکرده و به در خواست های این گروه توجه ای نکرده است. وی افزود که هر دو گروگان آلمانی کشته شدند.


طالبان همچنین اعلام کردند که پنج مهندس افغانی را که همراه دو مهندس آلمانی به گروگان گرفته بودند، کشته اند.


وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که یکی از دو گروگان آلمانی هنوز زنده است و دیگری بر اثر حمله قلبی در گذشته است.


وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به این سخنان گفت که هیچ منبع مستقلی خبر کشته شدن دو آلمانی را تایید نکرده است و مقامات آلمانی با جدیت این موضوع را دنبال پیگیری می کنند.


خبرگزاری آلمان گزارش داد که آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان روز شنبه در مصاحبه ای گفت که آلمان نه نیروهای خود را از افغانستان بیرون می برد و و نه با گروگانگیرها مذاکره می کند.


مرکل: «آلمان نه نیروهای خود را از افغانستان بیرون می برد و و نه با گروگانگیرها مذاکره می کند.»

وی افزود بازسازی افغانستان تاکنون «اثر بسیار مثبتی» بر این کشور داشته است.


آلمان سالیانه صد میلیون یورو به افغانستان کمک می کند و در کنار آمریکا، ژاپن، بریتانیا از کمک کنندگان اصلی به این کشور است.


گروگان های کره ای


طالبان همچنین 23 کره ای مسیحی را روز پنجشنبه، در حالی که در اتوبوسی در مسیر کابل - قندهار در حرکت بودند، به گروگان گرفتند. به گزارش خبرگزاری ها این گروه خواستار خروج ۲۰۰ سرباز کره جنوبی از افغانستان هستند.


روه مو هیون، رییس جمهوری کره جنوبی، خواستار آزادی فوری گروگان ها شده و افزود نیروهای این کشور طبق برنامه قبلی تا پایان امسال از افغانستان خارج خواهند شد.


وی با حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان، تماس گرفته و از دولت افغانستان تقاضای همکاری کرده است.


شهروندان کره ای روز ۱۳ ژوئیه به قصد تبلیغات مذهبی و کار داوطلبانه در بیمارستان های افغانستان به این کشور مسافرت کردند و قرار بود روز دوشنبه آینده به کره جنوبی بازگردند.


XS
SM
MD
LG