لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

شش نفر در حمله انتحاری در افغانستان کشته شدند


سربازان ایتالیایی در محل وقوع حمله انتحاری
سربازان ایتالیایی در محل وقوع حمله انتحاری

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که روز شنبه، ۲۴ نوامبر، بر اثر يک حمله انتحاری به نيروهای ناتو، شش غير نظامی کشته و سيزده نفر نيز زخمی شدند.


ازمری بشری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، به خبرگزاری آلمان گفت: «يک کاروان از سربازان ايتاليايی متعلق به نيروی بين المللی مشارکت برای امنيت به رهبری ناتو، ايساف، مورد حمله قرار گرفت و چهار نفر از سربازان ايتاليايی زخمی شده اند.»


طالبان در بيانيه ای اعلام کرده است که «مصطفی» يکی از جنگجويان اين گروه به سربازان ايتاليايی حمله کرده و يکی از خودروهای آنها را منهدم کرده است.

وی افزود: «فردی به نيروهای ايتاليايی تزديک شده و بمبی را که بر خود بسته بود، منفجر کرده است.»


به گزارش خبرگزاری آلمان اين حمله در غرب افغانستان و در منطقه «پغمان» در ده کيلومتری کابل اتفاق افتاده است. نيروهای ايتاليايی زمانی که مشغول بازرسی از يک پل بودند مورد حمله قرار گرفتند.


يکی از سخنگويان ايساف، در کابل خبر حمله به نيروهای اين سازمان را تاييد کرد ولی گفت نمی تواند در حال حاضر اطلاعاتی بيشتری در مورد جزييات اين حمله و تعداد کشته شدگان و يا افراد زخمی در اختيار رسانه ها قرار دهد.


شبه نظاميان طالبان مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است. طالبان در بيانيه ای اعلام کرده است که «مصطفی» يکی از جنگجويان اين گروه به سربازان ايتاليايی حمله کرده و يکی از خودروهای آنها را منهدم کرده است.


دهها نفر از ماموران امنيتی جان خود را در ماه های اخير در کابل بر اثر حملات انتحاری از دست داده اند.


از آغاز سال جاری ميلادی تاکنون بيش از ۱۳۰ حمله انتحاری در افغانستان گزارش شده است.


در همين حال، ايساف خبر مرگ يکی ديگر از سربازان اين سازمان را اعلام کرد. در بيانيه ايساف آمده است که اين سرباز به دليل تصادف خودرويش در استان واردک جنوبی جان باخته است. ايساف مليت اين سرباز را فاش نکرد.


XS
SM
MD
LG