لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۸

یک سرباز بریتانیایی در درگیری با طالبان کشته شد


شمار کشته های بریتانیا در افغانستان، از سال ۲۰۰۱ تا کنون به ۱۱۱ نفر رسيد. (عکس: EPA)
شمار کشته های بریتانیا در افغانستان، از سال ۲۰۰۱ تا کنون به ۱۱۱ نفر رسيد. (عکس: EPA)

مقام های بریتانیایی اعلام کردند که روز سه شنبه در درگيری ميان نيروهای بريتانيا و طالبان در جنوب غربی افغانستان، يک سرباز بريتانيايی کشته و دو تن ديگر زخمی شدند.


وزارت دفاع بريتانيا با صدور بيانيه ای اعلام کرد يک گروه از سربازان اين کشور شامگاه سه شنبه هنگام گشت زنی در ولايت هلمند هدف حمله قرار گرفتند.


اين بيانيه می افزايد:« سربازان بريتانيايی پس ازدرگيری با شورشيان، بر اثر برخورد با بمب در سر راهشان کشته و زخمی شده اند.»


به گزارش رویترز با کشته شدن اين سرباز بريتانيايی شمار کشته های اين کشور در افغانستان، از سال ۲۰۰۱ تا کنون به ۱۱۱ نفر رسيد.


بريتانيا ماه گذشته ۱۳ تن از نيروهای خود را در افغانستان از دست داد. در پی افزايش درگيری ها در افغانستان نيروهای بين المللی سال گذشته ۱۳۹ نفر تلفا ت دادند.


گوردون براون، نخست وزير بريتانيا، اوايل ماه جاری در مجلس عوام گفت که وی برای خروج نيروهای بريتانيايی از افغانستان «جدول زمانی تصنعی» تعيين نمی کند.


آقای براون با اين حال ابراز اميدواری کرد که نيروهای افغان مسئوليت بيشتری در قبال امنيت اين کشور متقبل شوند.


افغانستان موضوع مهم انتخابات آمریکا


افغانستان همچنين در روزهای اخير بار ديگر به موضوع مهم انتخابات ايالات متحده تبديل شده است.


باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات رياست جمهوری، هفته گذشته به افغانستان سفر کرد.
اوباما که در مبارزات انتخاباتی خود همواره گفته است که جنگ عراق موضع ايالات متحده را در افغانستان تضعيف کرده است، اوضاع اين کشور را «خطرناک و اضطراری» خواند و گفت القاعده و طالبان درصدد هستند حملات تازه ای عليه ايالات متحده انجام دهند.


با بالا گرفتن خشونت ها در افغانستان، سناتور ايالت ايلينوی همواره بر نياز به ارائه کمک بيشتر به افغانستان تاکيد کرده است.


او اخیرا در گفت و گويی با نيويورک تايمز گفت، آمريکا بايد نيروهای خود را در افغانستان تا ده هزار نفر ديگر افزايش دهد و در عين حال از تعداد نيروهای خود در عراق بکاهد.


در حال حاضر حدود ۷۰ هزار نيروی بين المللی در افغانستان پياده شده اند که عده زيادی از آنها آمريکايی هستند.


اين نيروها، در جنگ با شورشيان، به حکومت افغانستان تحت رهبری حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان ياری می رسانند.


XS
SM
MD
LG