لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

شکست مذاکرات برای آزادی گروگان های کره ای


طالبان روز شنبه اعلام کردند که مذاکرات این گروه با مقامات کره جنوبی برای آزادی 19 شهروند کره ای با شکست مواجه شده است.
طالبان روز شنبه اعلام کردند که مذاکرات این گروه با مقامات کره جنوبی برای آزادی 19 شهروند کره ای با شکست مواجه شده است.

گروه طالبان روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات اين گروه با مقامات کره جنوبی برای آزادی ۱۹ شهروند کره ای، که یک ماه پیش به گروگان گرفته شده اند، با شکست مواجه شده است.


قاری محمد يوسف سخنگوی طالبان روز شنبه در مصاحبه ای تلفنی با خبرگزاری رويترز گفت: «مذاکرات نتيجه ای نداده و درخواست اصلی ما برآورده نشده است.»


وی افزود: «من فکر نمی کنم ادامه گفت و گوها فايده ای داشته باشد. من در انتظار تصميم گيری شورای فرماندهی طالبان هستم. سخنگوی طالبان اعلام کرد مذاکرات در روز پنجشنبه گذشته متوقف شده است.»


طالبان خواستار خروج نيروهای کره ای از افغانستان و آزادی تعدادی از زندانی های اين گروه از زندان های افغانستان هستند.


سئول گفته است که نيروهای اين کشور بر اساس تاريخ از پيش تعيين شده، در پايان سال ۲۰۰۷ ميلادی از افغانستان خارج خواهند شد.


طالبان روز دوشنبه هفته گذشته دو گروگان زن کره ای را در استان غزنی آزاد کردند، ولی اعلام کردند در صورت رد در خواست هايشان، ۱۹ گروگان باقيمانده را خواهند کشت.


شورشيان طالبان تاکنون دو نفر از اين گروگان ها را کشته اند. گروگان های کره ای به گروه های کوچکی تقسيم شده اند و طالبان هشدار داده اند که در صورت عمليات نظامی برای آزادی شهروندان کره ای همه آنها را خواهند کشت.


حامدد کرزای رييس جمهوری افغانستان که از سوی آمريکا پشتيبانی می شود، اعلام کرده که با تروريست ها معامله نخواهد کرد، ولی تمامی تلاش خود را برای آزادی گروگان ها خواهد کرد.


گروه طالبان اخيرا اعلام کرده بود که حاضر است گروگان های زن کره ای را با زندانی های زن طالبان مبادله کند. شورشيان طالبان می گويند که عضو زن ندارند و اين زن ها «فقط به دليل پناه دادن به طالبان زندانی شده اند.»


اين ۲۳ شهروند کره ای در روز ۱۹ ژوئيه ربوده شدند و برای تبليغات مذهبی به افغانستان رفته بودند.


XS
SM
MD
LG