لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۴

حمله انتحاری در کابل دستکم ۱۶ کشته برجای گذاشت


نیروهای امنیتی و امدادگر افغانستان به کمک قربانیان انفجار شتافتند.
نیروهای امنیتی و امدادگر افغانستان به کمک قربانیان انفجار شتافتند.

مقامات امنيتی افغانستان اعلام کردند که حمله انتحاری روز جمعه، در نزديکی دو ميهمانخانه و مرکز خريد در مرکز کابل، دستکم ۱۶ کشته و بيش از ۳۰ زخمی برجای گذاشته است.

اکثر مسافران اين دو ميهمانخانه از کشور هند بودند. حامد کرزی رئيس جمهوری افغانستان با انتشار بيانيه ای اين حمله انتحاری را به شدت محکوم کرده و گفت «حمله به شهروندان هندی تاثيری بر روابط افغانستان و هند نخواهد داشت.»

در این بیانیه آقای کرزی به دولت هند و خانواده های کشته شدگان تسليت گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پليس افغانستان اعلام کرد که يک خودرو در نزديکی هتل «پارک رزيدنس» در کابل منفجر شده و دو بمبگذار ديگر پيش از حمله توسط نيروهای امنيتی افغان کشته شدند.

يکی از عکاسان و گزارشگران خبرگزاری فرانسه گفت که يک نفر در اونيفورم پليس نيز بين کشته شدگان بود.

در حالی که مقامات افغانستان می گويند تاکنون مشخص نيست چه گروهی مسئول اين بمبگذاری بوده، طالبان مسئولیت اين حملات را برعهده گرفته اند.



طالبان می گويند که پنج بمبگذار انتحاری به دو ساختمان در کابل حمله کرده اند.

شماری از اتباع خارجی از جمله يک فرانسوی، يک ايتاليايی و چهار هندی نيز در ميان کشته شدگان ديده می شوند. سفارت هند نيز گفته است احتمالا چند تن از شهروندان اين کشور، در این حمله انتحاری کشته يا زخمی شده اند.

در همين حال ناتو اعلام کرد که روز جمعه دو سرباز اين کشور در عمليات نظامی «مشترک» در جنوب افغانستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نيروهای ائتلاف در افغاستان، نزديک به ۱۲۱ هزار نيرو در افغانستان دارند که بيشتر اين نيروها پس از آمريکا، از کشورهای اروپايی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار سربازان کشته شده ناتو از روز ۲۴ بهمن يعنی آغاز عمليات مشترک نيروهای ناتو و نيروهای افغان عليه شورشيان در منطقه مارجه و نادعلی در استان هلمند،به ۱۴ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG