لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۸

حمله انتحاری در افغانستان دستکم ۱۴ کشته بر جا گذاشت


حمله انتحاری در دفتر شورای استانی بَغلان در شمال افغانستان، روز دوشنبه، ۳۰ ارديبهشت ماه، منجر به کشته شدن رئيس شورا و دست کم ۱۳ نفر ديگر شده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، انفجار انتحاری فوق صبح دوشنبه در حالی رخ داد که محمد رسول محسنی، رئيس شورای استانی بَغلان، به مقر اين شورا وارد می شد.

جاويد بشارت، سخنگوی نيروی پليس استان بغلان، در همين باره تأييد کرد که بمب گذار ياد شده که در محل حضور داشت با دويدن به سوی آقای محسنی مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد.

اسدالله شرزاد، رئيس پليس استانی نيز تأييد کرد که ۱۴ تن، از جمله محمد رسول محسنی، در اثر اين حادثه جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر نيز مجروح شدند.

محمد ظاهر قاضی زاده، نماينده پارلمان از استان بغلان، نيز ضمن تأييد درگذشت رئيس شورای استانی بغلان افزود که آقای محسنی پيش از اين چندين بار به مرگ تهديد شده بود.

سخنگوی پليس استان بغلان در ادامه توضيحات خود افزود در ميان مجروحان اين بمب گذاری انتحاری، چندين شهروند عادی، محافظان آقای محسنی و اعضای شورای استانی به چشم می خورند.

به گزارش بخش افغانستان راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی، مسووليت اين حمله را طالبان برعهده گرفته اند.

رييس جمهور کرزی قبل از سفرش به هند اين حمله انتحاری را به شدت محکوم کرده و آن بر خلاف ارزش های اسلامی خوانده است.

در حالی که افغانستان خود را برای تخليه بيشتر نيروهای بين المللی مستقر در آن کشور در سال آينده آماده می کند، ستيزه جويان با هدف تضعيف دولت افغانستان و ايجاد هراس در ميان مقام های رسمی و شهروندان اين کشور، حملات و ترورهای جديدی را به مرحله اجرا در آورده اند.
XS
SM
MD
LG