لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

حمله انتحاری در افغانستان ۱۱ کشته بر جای گذاشت


پلیس افغانستان در حال بررسی محل انفجار در لشکرگاه.
پلیس افغانستان در حال بررسی محل انفجار در لشکرگاه.
پليس افغانستان اعلام کرد که يک بمب گذار انتحاری صبح روز دوشنبه، با حمله به يک پاسگاه پليس در جنوب اين کشور يازده نفر را کشت و ۲۸ تن ديگر را زخمی کرد.

بر اساس اعلام منابع رسمی در افغانستان، فرد مهاجم به يک کاروان يگان مبارزه با مواد مخدر پليس افغانستان در شهر لشکرگاه، مرکز استان هلمند افغانستان حمله کرده است. اين حمله زمانی انجام شد، که ماموران پليس سرگرم نابود سازی مواد مخدر در بزرگترين منطقه توليد هروئين در جهان بودند.

يه گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اسدالله شرزاد رييس پليس استان هلمند می گوید که فرد مهاجم با پوشيدن يونيفورم پليس از موانع امنيتی گذشته و وارد مقر پليس شده بود.

سايت اينترنتی روزنامه آمريکايی نيويورک تايمز به نقل از داود احمدی يکی از سخنگويان فرمانداری هلمند نوشته است: «اين حمله کار طالبان و قاچاقچيان مواد مخدر بوده است.»

به گفته وی موفقيت های اخير نيروهای امنيتی افغانستان در زمينه نابود کردن مزارع کشت خشخاش جنگ سالاران و روسای باندهای توليد مواد مخدر را عصبانی کرده است.

به گفته آقای احمدی تنها هشت مامور پليس در اين حمله کشته شده اند، در حالی که عنايت الله غفاری از مقام های بهداشتی استان هلمند گفته است، يازده جسد تحويل بيمارستان شده است،که شامل ده پليس و يک شهروند غير نظامی بوده است.

وی افزود که بيست و هشت مجروح به بيمارستان منتقل شده اند که يکی از آنها زن بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ها در جريان يک عمليات انتحاری ديگر مردی در جنوب غربی استان فرح با منفجر کردن جليقه انفجاری اش، خود و يک مامور پليس را کشت.
XS
SM
MD
LG