لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

چهارمین سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک


قرار است محمود احمدی نژاد روز دوم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.(عکس: ایسنا)
قرار است محمود احمدی نژاد روز دوم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.(عکس: ایسنا)

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، روز يکشنبه در حالی برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نيويورک شد که قرار است تظاهراتی علیه حضور وی در آمریکا برگزار شود.


قرار است محمود احمدی نژاد روز دوم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.


احمدی نژاد در آستانه سفر چهارم به مقر سازمان ملل متحد در تهران گفت: «خبرهای بسيار زياد و خوشی از سفر امسال به نيويورک خواهيد شنيد و برنامه های بسيار زيادی در اين سفر داريم .»


ریيس جمهوری اسلامی ایران همچنين با اشاره به «روز قدس» که در آن هر ساله تظاهراتی علیه اسرائیل برگزار می شود، گفت: «رژيم اسرائيل رژيمی است که زشت ترين جنايت ها و جنايتکاران را در تاريخ خود دارد... روز قدس، روز ريشه کنی اسرائيل است؛ رژيمی که جنايتکاران تاريخ را در خود جای داده است.»


شورای با نفوذ مسيحيان طرفداراسرائيل نيز با اشاره به اینکه وی بارها خواهان نابودی اسرائيل شده و هولوکاست را «دروغ» ناميده،اعلام کرد که «بايد احمدی نژاد را محاکمه کرد.»

اين سخنان محمود احمدی نژاد در حالی بيان می شود که گروه های مختلف از جمله سازمان های يهودی، قرار است تظاهراتی عليه وی برگزار کنند.


شورای با نفوذ مسيحيان طرفدار اسرائيل نيز با اشاره به اینکه رییس جمهوری ایران بارها خواهان نابودی اسرائيل شده و هالوکاست را «دروغ» ناميده است، اعلام کرد که «بايد احمدی نژاد را محاکمه کرد.»


در طوماری که اين سازمان مهم مسيحی با امضای ۵۵ هزار روحانی مسيحی از ۱۲۵ کشورتهيه کرده، آمده است: «وظيفه اجتناب ناپذير روحانيون مسيحی اين است که در برابر هر خطرجديدی عليه يهوديان به پا خيزند، زيرا سکوت روحانيون مسيحی در جريان نابودی يهوديان در آلمان نازی، جراحاتی عميق بر پيکر کليسا بر جای گذاشت.»


حضور رییس پارلمان اسرائیل در تجمع اعتراضی


گزارش ها حکایت از آن دارند که داليا ايتسيک، رييس کنست، پارلمان اسرائيل، برای شرکت در تجمع اعتراضی عليه محمود احمدی نژاد به نيويورک رفته است.


در این ارتباط گفته شده است که خانم ايتسيک در تجمع اعتراضی در برابر سازمان ملل متحد از سخنرانان اصلی خواهد بود.


اسرائيل داليا ايتسيک، رييس کنست يا پارلمان اسرائيل را برای شرکت درتجمع اعتراضی عليه محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران به نيويورک فرستاده است.

وی که از سران حزب حاکم کاديما است، در سه سال اخير رياست کنست را در دست داشته است.


تظاهرات علیه رییس جمهوری ایران قرار است با عنوان «ايران اتمی را متوقف کنيد»، در ميدان داگ هامر شولد نیویورک برگزار شود.


در دعوت نامه های سازمان دهندگان اين تظاهرات آمده است: «احمدی نژاد مرتکب جنايت عليه بشريت شده است، او را محاکمه کنيد.»


اين چهارمين سفر رييس جمهوری اسلامی ايران به نيويورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.


سفر به نيويورک و حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله نشست هايی است که هر ساله برگزار می شود و سران کشورها از آن برای بيان ديدگاه ها و نظرات شان درباره مهمترين مسايل منطقه ای و جهانی استفاده می کنند.


به گزارش خبرگزاری های ايران، سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ديدار با ايرانيان خارج از ايران در ارتباط با مباحث عمومی و جايگاه ايران در منطقه و ديدار با دانشجويان آمريکايی از جمله مهمترين برنامه های محمود احمدی نژاد در سفر پنج روزه اش به آمريکا اعلام شده است.


در همين حال، به گزارش خبرگزاری نيمه رسمی دانشجويان ايران، ايسنا، رييس جمهوری اسلامی ايران گفت: «بنا بود ازطريق ارتباط زنده در دو دانشگاه جلسه پرسش و پاسخ، و گفت و گو با دانشجويان داشته باشيم، که امکان برقراری اين ارتباط فراهم نشد.»


XS
SM
MD
LG