لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

احمدی نژاد: بنشینید دور هم و کاغذ رد و بدل کنید


آقای احمدی نژاد گفته است« اين قدرت های جهان هستند که منزوی شده اند و نه جمهوری اسلامی»
آقای احمدی نژاد گفته است« اين قدرت های جهان هستند که منزوی شده اند و نه جمهوری اسلامی»

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در مورد برنامه هسته ای ایران گفت که «اين قدرت های جهان هستند که منزوی شده اند و نه جمهوری اسلامی.»


به گزارش ايسنا، محمود احمدی نژاد با اشاره به وضعيت هسته ای ايران گفت که «دستيابی به انرژی صلح آميز هسته ی و بهره مندی از آن خواست تمام ملت ايران است.»


وی بدون نام بردن از شش قدرت بزرگ جهان که مشغول بررسی تحريم های جديد عليه ايران در سازمان ملل هستند گفت که «آنها قصدشان منزوی کردن ايران است، اين در حالی است که خودشان در عرصه ی جهانی منزوی شدند.»


وی افزود که « قدرت های زورگو در عرصه ی جهانی منزوی شدند و منفور ملت ها هستند.»


آقای احمدی نژاد مانند گذشته، قطعنامه های سازمان ملل را بی فايده دانسته و گفت « شما چه بخواهيد و چه نخواهيد ملت ايران راه عزت خود را شناخته است و آگاهانه در همه صحنه ها حضور دارد. حال شما بنشينيد و دور هم کاغذ رد و بدل کرده و تصور کنيد که دنيا از خواست و صحبت شما پيروی می کند.»


احمدی نژاد خطاب به قدرت های بزرگ:حال شما بنشينيد و دور هم کاغذ رد و بدل کرده و تصور کنيد که دنيا از خواست و صحبت شما پيروی می کند.

سخنان احمدی نژاد در حالی ابراز می شود که سخنگويان دولت و وزارت امورخارجه ايران، روز يکشنبه، ۱۱ مارس اعلام کردند که آقای احمدی نژاد قصد دارد تا در نشست شورای امنيت سازمان ملل شرکت کند و به دفاع از « منافع ملی ايران» در پرونده هسته ای تهران بپردازد.


محمود احمدی نژاد قبلا قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت عليه ايران را که در دسامبر سا ل گذشته به تصويب رسيد، «کاغذ پاره» خوانده بود.


پیش نویس قطعنامه ایران چهارشنبه توزیع می شود


به گزارش رويترز نمايندگان پنج کشور عضو شورای امنیت و آلمان اميدوارند روز چهارشنبه، پيش نويس قطعنامه جديد را برای تحريم های جديد عليه ايران آماده کنند.


به گفته دومیسانی کومالو، سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت، این پیش نویس بین سایر اعضای شورای امنیت روز چهارشنبه توزیع می شود حتی اگر در مورد آن کاملا توافقی صورت نگرفته باشد.


وی افزود: گفت وگوهای تمام نشدنی بین پنج عضو شورای امنیت نباید بقیه اعضا را از موضوع دور کند.


امير جونز پری، سفير بريتانيا در سازمان ملل روز سه شنبه گفت فقط يکی دو مورد اختلاف بين نمايندگان شش کشور باقی مانده تا حل شود.


سفیر بریتانیا: فقط يک دو مورد اختلاف بين نمايندگان شش کشور باقی مانده تا حل شود.

زمانی برای به رای گذاشتن قطعنامه جديد عليه ايران تعيين نشده است ولی نمايندگان شش کشور اميدوارند که در پايان هفته رای گيری انجام گيرد.


پيش نويس تازه با افزودن ممنوعيت خريد و فروش تسليحات و محدوديت های بازرگانی، تحريم هايی را که بر اساس قطعنامه ۱۷۳۷ بر ايران اعمال شده گسترش می دهد.


در پيش نويس تازه نام چند تن از اعضای ارشد سپاه پاسداران و شرکت هايی را که آنها کنترل می کنند را به فهرست مقام هايی که موضوع انسداد دارايی ها هستند اضافه می کند.


وانگ گوانگيا، سفير چين در سازمان ملل به خبرنگاران گفت بسياری از ما از جمله چين در مورد اين شرکت ها مطمئن نيستيم چون هدف تحريم ها فعاليت های موشکی و هسته ای ايران است.


وی افزود حال با اضافه شدن نام های بسيار به ليست ما واقعا نمی دانيم که آنها در رابطه با فعاليت های هسته ای و موشکی هستند يا نه.


ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل نيز گفت که چند عضو شورای امنيت نگرانی هايی دارند که بايد رفع شود.


آمريکا وبسياری از کشورهای دنيا در مورد برنامه ای هسته ای ايران مظنون هستند و فکر می کنند ايران قصد ساختن بمب هسته ای است. ايران همواره اين اتهمات را رد کرده و قصد برنامه هسته ای خود را توليد برق اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG