لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۳

سال ۲۰۰۶؛ امن ترین سال مسافرت هوایی


مسافرت با هواپيما در سال ۲۰۰۶ رشدی در حدود چهار در صد داشته است.
مسافرت با هواپيما در سال ۲۰۰۶ رشدی در حدود چهار در صد داشته است.

سال ۲۰۰۶ در ۵۳ سال گذشته، امن ترين سال برای مسافرت هوایی بوده است. در سال گذشته ۱۵۶ هواپيما سقوط کرد که نسبت به ۱۷۸ هواپیما که در سال ۲۰۰۵ سقوط کردند، کاهش چشمگيری را نشان می دهد.


به گزارش دفتر« ثبت سقوط هواپيماها» که دفترش در ژنو، در سويس، می باشد، يک سوم اين سوانح در آمريکای شمالی اتفاق افتاده است.


به گزارش آسوشيتدپرس، ۴۵ سقوط هواپيما فقط در ايالات متحده گزارش شده است. دفتر« ثبت سقوط هواپيماها»، سقوط هواپيماهايی را ثبت می کند که قادر به حمل بيش از شش مسافر هستند.


مرگبارترين سانحه هواپيمايی، سقوط يک توپولوف تی يو- ۱۵۴ در اوکراين در ماه اوت بود، که باعث کشته شدن ۱۷۰ نفر شد. به همین گزارش، تلفات سوانح هواپيمايی در سال ۲۰۰۶نسبت به سال ۲۰۰۵ يازده در صد کمتر بوده است.


يکی از دلايل تلفات پايين در سوانح هواپيمايی سال گذشته اين بوده است که سه چهارم هواپيماهايی که سقوط کردند هواپيماهايی کوچک بودند.


براساس این گزارش، دو ايرباس ساخت اروپا، پنج بوينگ ساخت سياتل امريکا و ۱۶ هواپيمای آنتونوف اوکرايينی در سال گذشته سقوط کردند.


مسافرت با هواپيما در سال ۲۰۰۶ رشدی در حدود چهار درصد داشته است و حدود ۱.۲ ميليارد نفر در اين سال با هواپيما مسافرت کردند..


ایران نیز در سال گذشته میلادی، شاهد سه سانحه هوایی بود، که باعث کشته شدن حدود ۸۰ نفر شد.


در ژانويه ۲۰۰۶، سقوط يک هواپيمای نظامی فالکن در نزديکی اروميه باعث کشته شدن ۱۳ نفر از جمله تعدادی از رهبران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.


در ماه سپتامبر ۲۰۰۶، یک هواپيمای مسافربری نیز در هنگام فرود در باند هواپيما در مشهد دچار آتش سوزی شد. ۲۸ نفر در اين سانحه جان خود را از دست دادند.

آخرین سانحه هوایی در نوامبر ۲۰۰۶اتفاق افتاد. دراین حادثه يک فروند هواپيمای آنتونوف ۷۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام حرکت به سمت شيراز در فرودگاه مهر آباد تهران سقوط کرد. ۳۸ نفر در این سانحه جان باختند.


XS
SM
MD
LG