لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۰

آنجلينا جولی پستان‌های خود را برداشت


آنجلينا جولی، ستاره سرشناس سينمای هاليوود، طی يادداشتی که در روزنامه «نيويورک تايمز» به چاپ رسيد، اعلام کرد برای پيشگيری از ابتلا به بيماری سرطان، ناچار شده هر دو پستان خود را به تيغ جراحی سپرد.

اين اقدام خانم جولی با تحسين کنشگران سلامت و بهداشت از سراسر جهان مواجه شده که می گويند چنين عملی موجب بالابردن آگاهی و تشويق زنان ديگر برای انجام آزمايش ژن و پيشگيری از بروز بيماری در بسياری از آنان می شود.

بر اساس اين گزارش، پزشکان آنجلينا جولی به وی گفته بودند که اين هنرپيشه محبوب حامل ژن «بی آر سی اِی-۱» است که خطر ابتلای وی را به سرطان پستان به ميزان ۸۷ درصد و سرطان تخمدان ۵۰ درصد افزايش داده است.

آنجلينا جولی نوشته است که سرطان تخمدان بيماری ای است که مادرش را در سن ۵۶ سالگی به کام مرگ کشاند.

عمل جراحی ماستکتومی (برداشتن پستان) اين هنرپيشه در ماه فوريه انجام شده و خطر ابتلای وی را به سرطان سينه به کمتر از ۵ درصد رسانده است.

جولی در بخشی از يادداشت خود نوشته: «حالا می توانم به بچه هايم بگويم که لازم نيست بترسند که مرا در اثر ابتلا به سرطان سينه از دست بدهند.» وی در ادامه می افزايد: «اينکه می بينم هيچ چيز در زندگيمان نيست که مايه نگرانی آنها باشد، برايم آرامش بخش است. بچه ها زخم های کوچک پيکر مرا می بينند و تمام. آنچه از من باقی مانده همان مادر هميشگی است که تا کنون بوده. و آنها هم می دانند که دوستشان دارم و تا زمانی که می توانم هر آنچه از دستم برآيد را برايشان انجام خواهم داد. از ديد شخصی هم، ابداً احساس نمی کنم که از زنانگی ام کاسته شده. برعکس، احساس قدرتی به من دست داده که ناشی از توانايی در اتخاذ تصميمی محکم است که به هيچ وجه زن بودن مرا تقليل نمی دهد.»

آنجلينا جولی هم اينک در سن ۳۷ سالگی شش فرزند دارد که سه تای آنها را به فرزندخواندگی پذيرفته و سه تای ديگر را از براد پيت، همسرش، دارد که - آنطور که جولی می گويد،‌ - «دقيقه به دقيقه اين جراحی ها در کنارم بود.»

روند درمانی اين هنرپيشه سه ماه به طول انجاميده و در نهايت در ۲۷ آوريل، ۷ ارديبهشت ماه، به پايان رسيده است.

آنجلينا جولی در يادداشت خود تصريح کرده که «به اين دليل تصميم گرفتم که ماجرايم را خصوصی نگاه ندارم که بسياری از زنان هستند که نمی دانند امکان دارد در معرض خطر ابتلا به سرطان باشند.»
XS
SM
MD
LG