لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۸

آفریقا از بازار داغ هنر جا مانده است


آثار هنرمندان آفریقایی در حال حاضر جایی در حراجی های معروف بین المللی ندارند.
آثار هنرمندان آفریقایی در حال حاضر جایی در حراجی های معروف بین المللی ندارند.

در حالی که آثار هنری متعلق به هنرمندان معروفی مانند اندی وارهول آمریکایی، دامین هیرس بریتانیایی و یا نقاشان قرون گذشته مانند مونه فرانسوی، میلیون ها یورو به فروش می رسد، هنرمندان آفریقایی جایی در بازار داغ هنر در غرب پیدا نمی کنند.


اود مینارت که فروشنده آثار هنری است، به سایت خبری رو ۸۹، می گوید: وی مدت زمانی است که سعی می کند آثار هنری نقاشان و مجسمه سازان آفریقایی را در شهرهایی مانند پاریس و مادرید به مجموعه داران هنری بشناساند ولی نتوانسته توجه چندانی را به هنر آفریقایی جلب کند.



به عقیده برخی از صاحبنظران هنر آفریقایی برای غرب ناشناخته است، چون بسیاری از هنرمندان این قاره بر اساس باورها و عقاید مذهبی دست به خلق آثار خود زدند و این امر چندان شناخته شده برای مردم کشورهای غربی نیست

به عقیده برخی از صاحبنظران، هنر آفریقایی برای غرب ناشناخته است، چون بسیاری از هنرمندان این قاره بر اساس باورها و عقاید مذهبی دست به خلق آثار خود زدند و این امر چندان شناخته شده برای مردم کشورهای غربی نیست.


برخی نیز معتقدند که با گذشت زمان این هنرمندان می توانند وارد بازار جهانی هنر شوند، همان گونه که برخی از هنرمندان آسیایی وارد این بازار شده اند.


در چند روز آینده در حراجی کریستی و ساتبی در لندن آثار هنری نقاشان و هنرمندان معروفی مانند پیکاسو، اندی وارهول، دامین هیرست و مونه به فروش می رسد.



پیش بینی می شود که در مدت چهار روز فروش آثار هنری، مجموعه داران مبلغی حدود ۷۰۰ میلیون یورو برای خریدن شاهکارهای هنری پرداخت خواهند کرد.


این رقم می تواند رکوردی تاریخی باشد و موجب شود که لندن به عنوان شهر برتر فروش آثار هنری جای نیویورک را بگیرد.


البته آثار هنرمندان آفریقایی در حال حاضر جایی در این حراجی ها ندارند.


شاید بتوان از ژان میشل باسکیا به عنوان معروفترین نقاش سیاه پوست نام برد که آثارش به قیمت های میلیونی فروش می رسد. ژان میشل باسکیا که به گفته ای «رقص» و «هنر» آفریقایی را با یکدیگر ادغام کرده بود، از مادری پورتوریکویی و پدری هاییتی الاصل و در آمریکا به دنیا آمده بود.


XS
SM
MD
LG