لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۳

بازیکن قطری بهترین فوتبالیست سال آسیا


اين جوان ۱۸ ساله قطری در انتخابی نفس گير، گوی رقابت را از رقيب و مدعی اهل عربستان برد
اين جوان ۱۸ ساله قطری در انتخابی نفس گير، گوی رقابت را از رقيب و مدعی اهل عربستان برد

در مراسم انتخاب بهترين های فوتبال آسيا در هتل پالاس ابوظبی، خلفان ابراهيم از قطر توانست به عنوان بهترین بازیکن آسیا دست يابد.


اين جوان ۱۸ ساله قطری در انتخابی نفس گير، گوی رقابت را از رقيب و مدعی اهل عربستان برد.


ابراهيم، که برای تيم السد، قهرمان مسابقه های دوره ای و حذفی کشورش بازی می کند، در هر شش مسابقه مقدماتی تيم ملی قطر برای راهيابی به جام ملتهای آسيا در ۲۰۰۷خوش درخشید. قطر در پنج مسابقه از شش مسابقه مقدماتی پيروز شد.




ابراهیم جوانترين و نخستين بازيکن قطری است، که برنده اين عنوان می شود

ابراهیم جوانترين و نخستين بازيکن قطری است که برنده اين عنوان می شود. ابراهيم در رقابت با بدر الموتاوا از کويت و محمد الشلهوب از عربستان سعودی به اين مهم نايل آمد.


به گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا ، در انتخاب بهترين بازيکن آسيايی امسال ، تنها بازيکنان تيم های آسيايی در مد نظر گرفته شدند. اين روش در گزينش مردان سال فوتبال قاره های ديگر وجود ندارد و برای مثال در گزينش امسال مرد سال فوتبال آقريقا، دروگبا از تيم چلسی انگيس و اتوئو از تيم بارسلونای اسپانيا، مدعیان اصلی هستند.


استراليا در نخستين سال عضويت در کنفدراسيون فوتبال آسيا، به عنوان تيم برترفوتبال سال قاره کهن برگزيده شد.


ماکس مرکل در گذشت


خبر گزاری فرانسه گزارش داد که ماکس مرکل، مربی نامدارفوتبال دهه ۶۰ ميلادی، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.


اين مربی اتريشی تبار، مربيگری تيم هايی چون مونيخ ۱۸۶۰ و آتلتيکو مادريد را به عهده داشت و به هنگام مرگ در خانه اش واقع در پوتزبرون، درنزديکی مونيخ بود.


او برای تيم های ملی اتريش و آلمان هر کدام يک بار بازی کرد و در مقام مربيگری با مونيخ ۱۸۶۰ در سال ۱۹۶۵ و با تيم نورنبرگ در ۱۹۶۸ قهرمان آلمان شد و با تيم آتلتيکو مادريد به عنوان قهرمانی اسپانيا دست يافت.


او متولد وين بود و بعد از يک دوره کار با تيم اف سی زوريخ سوئيس، به دوران شاخص مربيگری خود در ۱۹۸۳ پايان داد و در روزنامه پر فروش بيلد آلمان به نوشتن سرمقاله های فوتبال پرداخت.


XS
SM
MD
LG