لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۷

سومین روز تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل


دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل دست به تحصن زده اند
دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل دست به تحصن زده اند
علی تقی پور دبیر سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی بابل در گفت و گويی با راديو فردا گفت که صدها نفر از دانشجويان اين دانشگاه، روز دوشنبه نيز، در اعتراض به افزایش فشار روزافزون بر دانشجویان، به تحصن خود برای سومين روز پياپی ادامه داده اند.

آقای تقی پور افزود که روز دوشنبه ماموران حراست دانشگاه و عده ای لباس شخصی می خواستند مانع ورود دانشجويان به دانشگاه شوند ولی به دليل اينکه تعداد دانشجويان از ماموران حراست و لباس شخصی ها بيشتر بود موفق شدند آنها را کنار زده و وارد دانشگاه شوند.

وی همچنين افزود که «مسئولان دانشگاه همچنان حاضر به گفت و گو با دانشجويان نيستند و از ادبيات تهديد استفاده می کنند.»

علی تقی پور می افزايد که «بسيج دانشجويی دانشگاه بابل نيز با انتشار بيانيه ای دانشجويان اميرکبير را کارگردان اصلی تحصن دانشجويان دانشگاه بابل خوانده و تحصن دانشجویان بابل را به شدت محکوم کرده است.»

آقای علی پور افزود که «چهار دانشجويی که دست به اعتصاب غذا زده اند، اعلام کرده اند که همچنان به اعتصاب غذای خود حتی در صورت دستگير شدن ادامه می دهند.»

وی همچنین افزود که افراد ناشناسی با خانواده دانشجويان متحصن تماس گرفتند و اعلام کردند که فرمانداری و سپاه بابل قصد برخورد و بازداشت دانشجويان را دارند و از خانواده دانشجويانی که اعتصاب غذا کردند خواستند که فرزندان خود را از جمع متحصنين خارج کنند.

آقای تقی پور پيشتر به راديو فردا در مورد دلايل تحصن و اعتصاب غذای دانشجويان گفته بود که پس از برگزاری مراسم ۱۶ آذر فشار بر دانشجويان افزايش يافت، ۱۷ حکم انضباطی صادر شد که پنج حکم آن تعليق بود، برخی از دانشجويان تهديد شدند و دفتر انجمن اسلامی پلمب شد.

علی تقی‌پور همچنين گفت: « که بر اساس اعلام معاونت فرهنگی دانشگاه، وزارت علوم از مقامات دانشگاه خواسته که با اعضای دفتر تحکيم وحدت طيف علامه به شدت برخورد کنند.

وی همچنين گفت که پايان «سياست سرکوبگرانه» دانشگاه در قبال دانشجويان، فعاليت مجدد انجمن اسلامی و استعفای معاون فرهنگی دانشگاه از جمله خواسته‌های دانشجويان برای پايان دادن به اعتصاب غذا و تحصن است.
XS
SM
MD
LG