لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۶

«تائيد حکم زندان هشت دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل»


اعتراض دانشجویان در دانشگاه بابل. عکس تزئینی است.
اعتراض دانشجویان در دانشگاه بابل. عکس تزئینی است.
کمپين بين المللی حقوق بشر می گويد که جرم هفت نفر از اين دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام است. جرم يک فعال دانشجويی نيز توهين به رهبری است.

اين نهاد مدافع حقوق بشر اطلاعات خود را از گفت و گو با فعالان دانشجويی به د ست آورده است.

سايت جرس نير نوشت که « دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل پس از انتخابات ۲۲ خرداد به مدت يک هفته شاهد اعتراض دانشجويان و مردم بابل و هجوم وحشيانه نيروهای انصار و يگان ويژه بوده است.»

فعالان دانشجويی در گفت وگو با کمپين بين المللی حقوق بشر از صدور احکام دادگاه تجديد نظر هشت فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل خبردادند.

این کمپین می افزاید که بر اساس حکم صادره محسن برزگر و ايمان صديقی و نيما نحوی به ۱۰ ماه حبس تعزيری و ۱سال محروميت از تحصيل محکوم گشتند. حميدرضا جهان تيغ و حسام باقری و سياوش سليمی نژاد و علی تقی پور به ۱۰ ماه حبس تعليقی محکوم گشتند وهمچنين دو نفر آخر به ۱ سال محروميت از تحصيل محکوم گشتند. جرم تمامی اين افراد اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام است. اما هشتمين دانشجو محمد اسماعيل زاده است که به جرم توهين به رهبری به تحمل ۹۱ روز حبس تعزيری و ۱ سال محروميت از تحصيل محکوم گشته است.

بيانيه اين گروه مدافع حقوق بشر می افزايد اکثر اين دانشجويان از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل و از اعضای شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت هستند. در انتخابات رياست جمهوری سال جاری اکثر آنها از اعضای فعال ستاد مهدی کروبی در شهر بابل بودند.
XS
SM
MD
LG