لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۹

میشائیل بالاک جام جهانی را از دست داد


میشائیل بالاک (راست)، عکس تزئینی است.
میشائیل بالاک (راست)، عکس تزئینی است.
میشائیل بالاک، کاپيتان تيم ملی فوتبال آلمان به دليل مصدوميت از ناحيه رباط مچ پا به هنگام قهرمانی چلسی در مسابقه پايانی جام حذفی فوتبال انگليس، پيکارهای جام جهانی ۲۰۱۰ را از دست داد.

اسکن ام آی آر پس از مسابقه در مونيخ نشان داد که میشائیل بالاک، هافبک کليدی تيم آلمان در جريان مسابقه چلسی با پورتس موث در بعد از ظهر شنبه، از ناحيه رباط آسيب جدی ديده است و نمی تواند در جام جهانی فيفا در آفريقای جنوبی بازی کند. اسکن پارگی رباط دو سر ميانی مچ پای راست بالاک را مشخص کرد.

بالاک، که در ۹۸ بازی ملی برای کشورش ۴۲ گل زده است، در هنگام درگيری بر سر توپ با کوين – پرينس بوتانگ در دقيقه ۴۴ مجبور شد لنگان زمين را ترک کند، اما تيمش (چلسی) يک بر صفر پيروز و قهرمان شد. يک هفته پيش از اين چلسی و بالاک در پريميرشيپ انگليس هم قهرمان شده بودند.

پس از اسکن، مچ پای بالاک گچ گرفته شد و طی دو هفته آينده به کفش ويژه ای نياز خواهد داشت. هانس-ويلهلم مولر-ووهلفارت، پزشک تيم ملی آلمان انتظار دارد که بازيابی کاپيتان ۳۳ ساله دست کم هشت هفته به طول انجامد. افزوده شدن نام بالاک به ستارگان غايب جام جهانی از سوی فدراسيون فوتبال آلمان هم تائيد شد.

رقابت های جام جهانی از ۱۱ ژوئن آغاز می شود و نخستين مسابقه تيم آلمان در گروه اول با تيم ملی استراليا در دوربان و در ۱۳ ژوئن خواهد بود. در پی آن آلمان با تيمهای صربستان و غنا بازی خواهد کرد.

سايت فيفا يادآور شده است که اين خبر ضربه محکمی برای يوآخيم لو، سرمربی تيم ملی آلمان خواهد بود. او پيش از اسکن به د اف ب آلمان گفته بود: «وقتی از مصدوميت بالاک در روز شنبه اطلاع يافتيم همگی خيلی نگران شديم. ما تصوير درستی از حادثه رخ داده نداريم. خبر خوب اين است که اتفاق خاصی نيفتاده باشد. اما او درد دارد و حرکتهايش محدود است. آرزو می کنيم که مصدوميت جدی نباشد چون ميخاييل کاپيتان ما و يکی از بهترين بازيکنان ما است.»
XS
SM
MD
LG