لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۰۲

بستکبال ایران در برابر لیتوانی تن به شکست داد


حريف بعدی ايران، تیم ملی بسکتبال آرژانتين است.(عکس: ایسنا)
حريف بعدی ايران، تیم ملی بسکتبال آرژانتين است.(عکس: ایسنا)

تيم ملی بسکتبال ليتوانی، با درخشش ساروناس ساسيکه ويسيوس، توانست با نتیجه ۹۹ بر ۶۷ تيم ملی ايران را در بازی های المپیک شکست دهد.


اين تيم ۴۸ ساعت پس از پيروزی بر آرژانتين، در وقت اول مسابقه با ايران، ابتدا هشت امتياز عقب افتاد و در پايان اين وقت ۲۰ بر ۱۵ باخته بود. اما پس از اين ضربه اوليه، ويسيوس هنرنمایی خود را آغاز کرد.


اين بازيکن ۳۲ ساله با نقشی موثر در کسب ۱۸ امتياز، غول های بالتيک را کاملا در مقابل ایران پيش انداخت.


ويسيوس در پايان مسابقه به فيبا- سايت فدراسيون بين المللی بسکتبال - گفت:« بازی در ساعت نه صبح چندان آسان نيست. برای ما مسابقه با ايران در اين ساعت خوب بود.»


با حرکت طوفانی غول ليتوانی، اين تيم سرانجام بازی باخته را به برتری ۳۳ بر ۲۰ بدل کرد. در پايان نيمه نخست ليتوانی ۴۶ بر ۳۴ پيش بود.


رايکو تورومن، مربی تيم ملی ايران گفت:«ليتوانی بر تيم ما و حامد حدادی فشار آورد.»


  • «هدف ما از آمدن به اين جا کسب تجربه بود و ما در المپيک درس هايی را می آموزيم. اگر ما بتوانيم يک مسابقه را هم ببريم آن هنگام به موفقيتی بزرگ رسيده ايم.»
رایکو تورومن، مربی تیم ملی ایران

ليناس کليزا، که پرتاب سه امتيازی اش در فاصله ۱/۲ ثانيه ای پايان مسابقه باعث پيروزی بر آرژانتين شده بود، مسابقه با ايران را با ۲۲ امتياز به عنوان پر امتياز ترين بازيکن به پايان رساند و ياسی که ويسيوس با ۲۰ امتياز دوم شد.


حامد حدادی، غول ايرانی، ۲۱ امتياز کسب کرد و نه « ريباند » داشت. همبازی او اوشين ساهاکيان با ۱۲ حمله به حلقه، نه امتياز کسب کرد.


تورومن پس از مسابقه اظهار کرد: «ما در نيمه نخست خوب بازی کرديم، اما به مانند همه مسابقه هايی که داشته ايم آنان در برگشت ها ما را کشتند. اين مشکل ما بود.»


ايران از ۲۳ برگشت خود در نيمه نخست ۱۲ بار موفق به کسب امتياز شد. ايرانيان برای آماده سازی يک تابستان موفقيت بار را پشت سر گذاشتند. اما آنان انتظار اين را هم داشتند که در برابر بهترين تيم های جهان به زحمت بيفتند.


تورومن گفت: «هدف ما از آمدن به اين جا کسب تجربه بود و ما در المپيک درس هايی را می آموزيم. اگر ما بتوانيم يک مسابقه را هم ببريم آن هنگام به موفقيتی بزرگ رسيده ايم.»


ليتوانی پس از ايران با روسيه، برنده مسابقه اول با ايران، رو به رو می شود که در مسابقه نيمه پايانی سال پيش «يوروبسکت» آنان را شکسست داده بود. حريف بعدی ايران، تیم ملی بسکتبال آرژانتين است.


XS
SM
MD
LG