لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۴

آمريکا قهرمان بسکتبال جهان شد


 آمريکا قهرمان بسکتبال جهان شد
آمريکا قهرمان بسکتبال جهان شد
تيم ملی بسکتبال آمريکا، یکشنبه، با پيروزی آسان ۸۱ بر ۶۴ بر تيم ملی ترکيه، پس از ۱۶ سال به مقام قهرمانی سال ۲۰۱۰ جهان در استانبول دست يافت.

در برابر تماشاگران هيجانزده و پرسروصدای هواخواه تيم ميزبان، آمريکا حاکم بر ميدان بود و کوين دورانت بار ديگر موقعيت خود را به عنوان «بهترين بازيکن رقابتهای جهانی بسکتبال ۲۰۱۰ جهان» تثبيت کرد.

در شانزدهمين دوره مسابقه‌های بسکتبال قهرمانی جهان، ستاره تيم اوکلاهما سيتی در پيکار نيمه پايانی و درپيروزی بر ليتوآنی ۳۸ امتياز بدست اورده بود و در مسابقه پايانی ۲۸ امتياز ديگر به ثبت رساند تا پيروزی بر تيم ميزبان را برای مربی موفق اين تيم - مايک کرژزيوفسکی - مربی تيم آمريکا – مطمئن سازد. اين چهارمين قهرمانی آمريکا در تاريخ اين رقابتها و نخستين قهرمانی آنان پس از سال ۲۰۰۴ بود.

اين قهرمانی همچنين حکومت آمريکا بر بسکتبال جهان را پس از قهرمانی در المپيک ۲۰۰۸ پکن تاييد کرد. ترکيه با وجود حمايت بی دريغ تماشاگرانش بجز پايان کوارتر نخست، هرگز نتوانست خود را به امتيازهای آمريکا نزديک کند.

در اين بخش مسابقه آمريکا با به ثمر رساندن ۱۱ امتياز ۲۲ بر ۱۷ پيش بود.

به نظر می آمد ۱۵۰۰۰ تماشاگر هوادار ميزبان اثری بر آمريکاييان نداشت و تيم آمريکا در پايان نيمه نخست با دو برابر ساختن امتيازهايش برتری را به ۴۲ بر ۳۲ رساند. اين تيم به برتری بر حريف ادامه داد و در حالی کوارتر پايانی را آغاز کرد که فاصله را به ۱۳ امتياز رسانده بود:۶۱ بر ۴۸.

ترکيه در «مسابقه حماسی» نيمه پايانی توانسته بود بازی باخته به صربستان را با پيروزی در پنج ثانيه آخر به سود خود کند و فيناليست شود.

اما ترکیه نتوانست اين کار بزرگ را ۲۴ ساعت بعد در برابر آمريکا تکرار کنند. اين تيم در کوارتر پايانی برتری اش را به ۱۷ امتياز رساند.

پيش از اين مسابقه تيم ليتوآنی با پيروزی ۹۹ بر ۸۸ بر تيم صربستان به مقام سوم رسيده بود.

آمريکا در مسابقه نيمه پايانی ليتوانی را با نتيجه ۸۹ بر ۷۴ شکست داد تا با پيروزيهای پياپی بی شکست به مسابقه پايانی برسد. اين تيم در مرحله گروهی هم بر ايران پيروز شده بود.

يکی از زيباترين ديدارهای اين دوره مسابقه ترکيه با صربستان در نيمه پايانی بود. ترکيه با حمايت تماشاگران پرشور خود توانست ۸۳ بر ۸۲ حريف خود را شکست دهد و به فينال رقابت ها راه يابد.
XS
SM
MD
LG