لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

«بن کينگزلی در نقش ابن سينا»


بن کينگزلی
بن کينگزلی
طرح توليد يک فيلم سينمايی درباره ابن سينا، دانشمند سرشناس ايرانی، با بازی هنرپيشه های نام آشنايی از جمله بن کينگزلی، تام پين، استلان اسکارسگارد به مراحل نهايی رسيده است. قرار است فيلمبرداری اين پروژه در اواسط ماه ژوئن در کشورهای مراکش و آلمان آغاز شود.

به گزارش سايت «اسکرين ديلی» فيلم «پزشک» به کارگردانی فيليپ استولزل و تهيه کنندگی مشترک «بتا سينما» بهمراه دو شرکت ديگر، بر مبنای کتابی با همين عنوان به قلم «نوح گوردون» توليد خواهد شد.

داستان فيلم حول ماجرايی شکل می گيرد که در قرن يازدهم ميلادی در انگلستان و ايران اتفاق افتاد.

«پزشک» روايتگر داستان زندگی مردی است که در جامعه به شدت مذهبی و خرافات زده قرن يازدهم با شور و شوق زياد به دنبال کشف واقعيت است. فروش جهانی اين کتاب به رقمی بيش از ۲۱ ميليون نسخه رسيده است.

تا کنون حضور اين بازيگران برای ايفای نقش در فيلم سينمايی «پزشک» قطعی شده است: تام پين در نقش اصلی پزشکی به نام راب کول. بن کينگزلی در نقش ابن سينا ملقب به «طبيب الاطبا».

استلان اسکارسگارد در نقش باربِر، اولين استاد راب کول، و اوليور مارتينز در نقش شاه علاء الدوله. کار نگارش فيلمنامه اين اثر سينمايی را جان برگر برعهده گرفته که متن خود را با اقتباس از رمان موفق «نوح گوردون» آماده می کند.

رمان «پزشک» داستان مردی به نام «راب کول» است، پسربچه ای يتيم در قرن يازدهم ميلادی که پس از مرگ مادر در يک شهر انگليسی کوچک، با جمعيتی غالباً معدنچی، با فقر دست و پنجه نرم می کند.

راب کول با خود عهد می بندد که پزشک شود و سايه سياه مرگ را برای هميشه از صفحه روزگار محو کند و با اين هدف راهی شهر اصفهان در ايران می شود تا در محضر استاد بزرگ ابن سينا، پزشک همه پزشکان، شاگردی کند.

شرکت فيلمسازی «يونيورسال پيکچرز» اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۳ فيلم سينمايی «پزشک» را برای کشورهای آلمانی زبان به روی پرده خواهد برد.
XS
SM
MD
LG