لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۴

محدوديت استفاده از «بلک بری» در امارات متحده عربی


دولت امارات متحده عربی روز يکشنبه اعلام کرد که ابزارهای ارتباطی پيشرفته در تلفن‌های هوشمند جديد «بلک بری» را به خاطر ملاحظات مربوط به امنيت ملی اين کشور مسدود خواهد کرد.

به گفته دولت امارات متحده عربی برخی از ابزارهای ارتباطی تلفن‌های جديد «بلک بری» از ظرفيت های کنترل مخابرات در اين کشور پيشرفته ترهستند و بنابراين دولت تصميم گرفته انها را مسدود کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس دولت عربستان سعودی نيز در نظر گرفته است همين روش را به کار بگيرد.

اداره کنترل مخابرات و ارتباطات در امارات متحده عربی روز دوشنبه در پاسخ به سئوال خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت اين محدوديت‌ها که قرار است از ماه اکتبر به اجرا درآيد شامل همه کسانی خواهد شد که در اين کشور از تلفن‌های جديد استفاده می‌کنند از جمله مسافران خارجی که به اين کشور سفر خواهند کرد.

در بیانیه اداره کنترل مخابرات و ارتباطات امارات آمده است: «به رغم تذکرهای مکرر، بلک بری هنوز قوانین گردش اطلاعاتی را با حدود قوانین امارات یکسان نکرده و از این رو این تعلیق تا زمانی که بلک بری تصمیم به همکاری بگیرد و با قوانین این جا کنار بیاید، به قوت خود باقی خواهد بود.»

يک چنين محدوديتی باعث خواهد شد که بازرگانان و مسافران تجاری که به دوبی سفر کرده يا در بخشی از سفر خود از فرودگاه اين شهر عبور می‌کنند از پوشش ارتباطی لازم برای تلفن‌های موبايل خود محروم شوند.

دوبی بزرگترين مرکز تجاری منطقه خاورميانه است و روزانه ۱۰۰ هزار نفر برای فعاليت های تجاری و اقتصادی به اين شهر سفر کرده يا از آن عبور می کنند.
XS
SM
MD
LG