لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۸

رکورد شکنی کماندار «نابينای» کره ای در المپيک لندن


ايم دونگ هيون
ايم دونگ هيون
«ايم دونگ هيون»، کماندار تيم اعزامی کره جنوبی به مسابقات المپيک لندن، به هدفی که در ۷۶ ياردی (حدود ۷۰ متری) قرار گرفته زل می زند و دقيق می شود، آنچه اين ورزشکار ۲۶ ساله می بيند فقط رنگ هايی در هم و خطوطی نا مشخص است که در برابر چشمان نابينای او نقش می بندند.

هيون زه کمان را می کشد و تير را پرتاب می کند. نوک پيکان وسط دايره زرد مرکز سيبل جا خوش می کند. اين است که «ايم دونگ هيون» به نمايندگی از ملتش در المپيک ايستاده است.

به نوشته سايت خبری «هافينگتون پست»، ايم دونگ هيون نخستين رکورد خود را در المپيک لندن، روز جمعه، ۲۷ ژوئيه، به ثبت رساند و امتياز خودش را نيز در بخش پرتاب ۷۲ تير بهبود بخشيد. تنها چند ساعت پس از آغاز مسابقات لندن، کماندار کره ای با کسب امتياز ۶۹۹، رکورد برجای گذاشته از خود در کشور ترکيه را سه امتياز بالا برد.

ايم دونگ هيون که در چشم چپ دارای ۱۰ درصد بينايی و در چشم راست حداکثر ۲۰ درصد ديد دارد می گويد، «اين تازه دور اول است، برای همين زياد هيجان زده نمی شوم.»

جالب اينجاست که به رغم شرايط خاص اين ورزشکار رکورددار در رشته تيراندازی با کمان، وی از عينک استفاده نکرده و می گويد که تنها با تميز دادن رنگ های درخشان سيبل نشانه گيری می کند.

کماندار نابينا، يا شايد بهتر باشد بگوييم «کم بينا» ی تيم کره جنوبی، موفق شد در المپيک های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ مدال طلای رقابت های تيمی را به دست آورد.

در همين حال، «جانگ يونگ سول»، مربی تيم کره جنوبی در سخنانی گفته که از نتايج تيمش خشنود نيست و از شاگردانش خواسته خود را برای دور بعدی آماده کنند، «امروز را استراحت می کنيم و از فردا به آماده سازی می پردازيم.» يونگ سول می گويد کمانداران تيمش بايد خود را برای تصاحب مدال طلا آماده کنند.

تيم فرانسه در اين دور مسابقات در بخش رقابت های تيمی به مقام دوم دست يافت و پس از فرانسه تيم چين و ايالات متحده آمريکا در جايگاه های بعدی ايستادند. آمريکايی ها در ماه اکتبر گذشته توانسته بودند در لندن تيم کره جنوبی را مغلوب کنند.

بردلی اليسون، قهرمان رشته تيراندازی با تير و کمان جهان، می گويد شرايط مسابقات روز جمعه ايده آل بود و برای او جای شگفتی نداشت که رکورد جهان در اين رقابت ها بهبود يافت.

اليسون درباره عملکرد تيم کره جنوبی، مدعی جدی اين دور از رقابت ها، تاکيد می کند «کره ای ها کمانداران خوبی هستند، اگر به امتيازهايشان نگاه کنيد، هميشه در رأس رده بندی های جهانی ايستاده اند.»
XS
SM
MD
LG