لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۴

اعتراض سه وبلاگ نویس به غیرعلنی بودن دادگاه


ايران يکی از ۱۳ کشوری است که گزارشگران بدون مرز« دشمنان اينترنت» می خواند.
ايران يکی از ۱۳ کشوری است که گزارشگران بدون مرز« دشمنان اينترنت» می خواند.

شهرام رفيع زاده، روزبه ميرابراهيمی و اميد معماريان سه تن از متهمان پرونده وبلاگ‌‏نويسان در نامه‌‏ای به قاضی دادگاه عمومی تهران، نسبت به غيرعلنی برگزار شدن اولين جلسه دادگاه خود اعتراض کردند.


این سه وبلاگ نویس در نامه اعتراض خود به گفته های پیشین رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی استناد کرده و گفته اند: «بعد ازپروژه اعتراف گيری که نهادهای مختلفی درآن حضور داشته اند، آيت الله شاهرودی درجلسه ای با متهمان اين پرونده، به شدت از رفتار های انجام شده متاثرشدند،وصميمانه گفتند که با خاطيان پرونده برخورد خواهد شد».


وبلاگ نویسان در نامه خود، برگزاری جلسه غیرعلنی دادگاه را بازگشت به نقطه صفر دانسته و از رییس قوه قضاییه خواسته اند به گفته های خود عمل کند.


گزارشگران بدون مرز در زمان دستگیری وبلاگ نویسان ایرانی در گزارشی خبر داد در فاصله شهريور تا آبان ماه سال ۱۳۸۳ همراه با گسترش موج سانسور و سرکوب در عرصه اينترنت، حنيف مزروعي، جواد غلام تميمي، اميد معماريان، روزبه ميرابراهيمي، شهرام رفيع زاده، فرشته قاضي و محبوبه عباسقلي زاده توسط ماموران قضايي-امنيتي دستگير شدند.


خاطرات وبلاگ نویس


امید معماریان با یادآوری زمان دستگیری خود در وبلاگش می نویسد: « ازهمان ایام به یاد می آورم که دریکی ازجلسات با یکی از معاونین آقای شاهرودی وقتی صحبت از برنامه توسعه پنج ساله قوه قضاییه افتاد بحث جالبی درگرفت. درمیانه بحث صحبت ازنقش سازمان های غیردولتی در ارتباط با این قوه مطرح شد.»


گفتم این هم طنز روزگار است که متهم در اتاق معاون قوه قضاییه ممکلت می نشیند وپیشنهاد پروژه دریافت می کند.
معماریان

آقای معماریان در مورد صحبت هایش با معاون آقای شاهرودی می افزاید: «من تجربیات ومشاهداتی را که درچند کشورمشاهده ویا مطالعه کردم با وی درمیان گذاشتم و با یک مرورکوتاه از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد، توجه او را به این فضاهای خالی ای که برای همکاری وجود دارد جلب کردم.


از قضا، وی به موضوع خیلی علاقه مند بود وپیشنهاد داد که ماجرا را درقالب یک پروژه برایش دنبال کنم ، فکر می کنم مدل اولیه برگزاری یک کنفرانس یا چیزی شبیه آن بود.گفتم این هم طنز روزگار است که متهم در اتاق معاون قوه قضاییه ممکلت می نشیند وپیشنهاد پروژه دریافت می کند.»


وبلاگ نویسان زندانی


کیانوش سنجری وبلاگ نویس دیگری است که هم اکنون بیش از شصت روز است که در زندان به سر می برد. این وبلاگ نویس ۲۳ ساله در حالی که برای تهیه گزارش به محل های امنیتی و هواداران آیت الله کاظمینی بروجردی رفته بود دستگیر شد.


وی در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت است. آرش سیگارچی یکی دیگر از وبلاگ نویسان زندانی به تازگی به مرخصی فرستاده شده است.


ايران يکی از ۱۳ کشوری است که گزارشگران بدون مرز« دشمنان اينترنت» می خواند.


XS
SM
MD
LG